Nästan helt datorfri några dagar.

Ja, jag har nästan inte varit inne någonting på internet. Bara några små korta svängar. Maken är ledig denna vecka och vi har faktiskt umgåtts lite med varandra.

Julen avlöpte väl och jag tror att alla var nöjda. Anders, Elin och Vilma kom hit dagen innan och sov över. Mamma och pappa kom på julaftons morgon. Johan, Emma och flickorna kom på förmiddagen. Anders och familj åkte fram på dagen. De skulle vidare till två andra ställen också

Men vad konstigt det är att fira jul med så många plusgrader på utsidan. Man får inte riktigt någon julkänsla. Men tomten kom i alla fall och tur var väl det för Linnéa var spänd på om han skulle komma. Gisses vad julklappar de fick. Jag trodde jag skulle få spader när jag såg deras högar. Vi får nog ta oss en fundering över hur det där med julklappar skall gå till. Det blir för mycket för dem. De klarar de inte av riktigt. När Emelie hade öppnat alla sina klappar reste hon sig upp och gick in i klädkammaren och hämtade en gammal leksak. Det säger ganska mycket tycker jag.

Juldagen gick lungnt till väga. Johan med familj åkte på förmiddagen. Mamma och pappa stannade och vi åt fisk (långa) med kokt potatis och vit sås. Gröna ärter hade vi till. På förmiddagen var vi på långprommenad. Härligt men halt. När mamma och pappa åkte hem la vi oss i soffan och somnade direkt. Jag vaknade någon timma senare och var då förkyld. För första gången var jag så förnuftig att jag gick till läkaren redan två dagar efter det började. Nu äter jag antibiotika och extra kortison och faktum är att jag tror jag fått bukt på det hela. Endast tre astmaanfall och inget så illa att jag behövde åka iväg. Jag brukar annars ha "eget rum" på akuten när jag är så förkyld.

Igår gjorde vi någonting vi inte gjort på över 1 år tror jag. Vi var på bio!!! Vi såg Göta kanal 2. Den var faktiskt roligare än jag förväntat mig. Vet ni vad vi skall göra mer? Jo, på nyårsdagen skall vi åka in till gbg och se den nya bondfilmen. Den skall vi se i den nya biografen och sitta på vipläktaren. Ja, ok jag håller med det kostar lite extra men vi har inte gjort något kul på så länge. Popcorn, snacks och dricka så mycket man vill och ställbara skinnfotöljer. Visst låter det kul?

Nyår kommer att gå lungt till väga. Jag orkar inte engagera mig i det också. Både födelsedag och jul på en månad räcker gott och väl. Vi hade funderingar på att åka iväg med husvagnen under nyår men så blev jag ju sjuk och då lät inte det så lockande. Johan och Emma ville ha barnvakt så det sa vi okej till. Det får bli en skön hemmakväll med flickorna. Dock blir det en trerätters middag. Avocado med räkor, ägg och majonäs till förrätt, Plankstek till huvudrätt (Mikael fick planksteksbrädor i julklapp av mig) och Glass till dessert. Raketer blir det inga, det är jag alldeles för snål till, (skjuta iväg så dyra pengar????) Nej jag njuter av andras slöseri och förresten man ser dem bättre på håll) Men tomtebloss och marshaller skall vi ha, även en pytteliten bubbelflaska skall vi ha. Jag gillar inte smällare och raketer och har aldrig gjort det. Jag tycker det är så obehagligt med alla olyckor som sker. Fast vackert är det ju.

Nu önskar jag er alla ett riktig

GOTT NYTT ÅR

Kommentarer
Postat av: Zara

Det låter som en riktigt bra jul. Jag tror också man ska hålla igen lite på julklapparna, det är bättre att de får några saker och sedan kan man hellre ge bort en present bara för att det är en vanlig "sketen tisdag" i februari...
Vilken smarrig middag det blir i morgon, låter mums!
Kram

Postat av: Eléonore

Ja det låter som om er jul varit bra. Så kul med bio, den nya bondfilmen är riktigt bra och ännu bättre måste den bli om man sitter i ställbara skinnfotöljer ;)

Hoppas ni får det bra och att ni får ett gott nytt 2007.

Kram

2006-12-30 @ 08:10:11
URL: http://eleonores-blog.blogspot.com/
Postat av: Bettan

Låter som att ni haft det riktigt mysigt. Vad kul det låter att lyxa till det lite extra när man skall på bio. Helt rätt. Håller med dig om att det är vansinne med fyrverkerier. Vi ser många härifrån Onsala, Kungsbacka och Fjärås det blir en hel del att titta på.
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!
KRAM

2006-12-30 @ 15:27:00
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Ejris

En sista rusning bland alla bloggar...för i år;)

Gott slut och Gott nytt år!!

2006-12-30 @ 18:48:38
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det låter som ett riktigt biobesök det. Obegränsat med snacks och snajsiga fåtöljer. Då är det gôtt och titta på film.
Och jag håller med dig om raketerna. Bränna upp så mycket pengar i luften... tänk så mycket scrapgrejer man kan få för dem istället ;-)

Kram

2006-12-31 @ 00:33:42
Postat av: Therese

Gott Nytt År önskar jag dig och din familj!
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback