fy attan vilken helg vi har

Inte är det mycket helgfirande här inte. Vi har äntligen tagit oss i kragen och städar. Ingen vanlig städning utan storstädning. Rensar, kastar lämnar till insamling m m.

Vi städar ur skåp och så också. Det har varit lite si och så med storstädning sedan jag fick all min värk men nu var det nödvändigt.  Jag har gjort en del under veckan också men jag klarar ju inte så mycket själv.
Vi har också plockat ur vardagsrummet för nu skall det bli nya tapeter. Ja, efter hur många målarprover som helst på väggarna har vi beslutat om att tapetsera. Vi har också bett yngste sonen om hjälp och det var helt okej. Tur det! För jag klarar inte av att hålla på med sådant.

Ont har jag som bara attan och pga det sover jag urdåligt också men jag vill bli färdig. Känna att jag har rent och snyggt omkring mig. Det vi inte ännu har rört är kontoret/scraprummet. Det kommer sist. Jag har också en lösning till bättre förvaring i detta rum. Om vi köper den nya bokhyllan till vardagsrummet så blir det ett jättebra skåp ledigt till min scraphöran. Man kan knappt tro att kontoret/scrapphörnan bara är på 7 kvm. Detta rum är vårt minsta och mest använda och mest möblerade. Men jag älskar mitt rum.

Nu skall jag fortsätta igen.

Kram till er
och tack för kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad duktiga ni är som storstädar! Men du måste lova att ta hand om dig.
Kramar om

Postat av: Zara

Lät inte så roligt men så skönt att få storstädat, skulle vi också behöva.
Håller med Therese om att du måste ta det lugnt också!
Kram

2006-11-06 @ 09:29:47
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Ejris

skönt att få ordentligt röjt mellan varven..skulle behöva en omgång ajg oxå men tar det efter jul tror ajg=)
kram

2006-11-06 @ 11:26:52
URL: http://ejris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback