Idag har jag shoppat något annat än scrappsaker!!!

idag har vi varit och köpt en ny bokhylla och bord till vardagsrummet. Tyvärr är det inte IKEA där man kan få hem sakerna direkt utan det är en beställningsvara. 4-6 veckors leveranstid. Jag villllllllllllll ha nuuuuuuuu.

Jag är så nyfiken på hur det skall se ut. Bokhyllan och bordet vi har nu är inköpt 1981 och Mikael fick det på köpet när han träffade mig. Visst är det gammalt men hade kunnat stå där säkert 10 år. Man blir hemmablind om jag säger så. Men både Mikael och yngste sonen har påpekat att de är ute och omoderna. Jag får hålla med faktiskt. Tyvärr är det ju så att jag har ångest varje gång jag skall köpa nya möbler. Jätteroligt när de kommer på plats men svårt att välja och mycket pengar. Vi kom ändå ganska billigt undan. Hmm det värsta är ändå att när man väl börjar köpa nytt vill man ha mer....... Tyvärr kan vi inte köpa mer just nu. Plånboken vill inte det. Men nya gardiner skall det med tiden också bli.

Idag skulle jag åka ner till torget och köpa tapeter. (Vi har äntligen lyckats bestämma oss för vad vi vill ha) Tur är det för vi har inte många lediga ytor  att provmåla på. Det slutar ändå med att vi skall sätta upp nya tapeter. (Det är mer lyster i tapeter än färg.) Tapeterna går i två olika nyanser brunt och bokhyllan är beställd i ljus ek.

Just som jag skulle svänga in på torget klev en snygg kille ut igatan och stoppade mig. Jag körde genast in till kanten och frågade var han ville ha mig. Han visade var jag skulle ställa mig och bad mig stänga av motorn.

Har du fotoleg? frågade han och det fick han. Inte så fint foto eftersom jag vägde 27 kg mer på fotot men tänkte att då ser han hur mycket bättre jag ser ut idag. hehe.

Sedan ville han att vi skulle andas tillsammans!!!! Vi drog ett djupt andetag och sedan andades vi ut. Lungt och stilla. Han gick ett varv omkring mig och sa att allt var ok.

Sedan önskade han mig en trevlig dag och sa hej då. Lite besviken var jag över att mötet var så kort. Kanske 90 sekunder eller så. Han som var så söt och hade snygg bil och snygga kläder. :(

Jaha, det var en sällsynt upplevelse när jag satt bakom ratten. Andra gånger jag varit med om detta har även maken varit med och då är det mindre spännande men nu var jag ensam!!!!

Ja, detta var min första egna poliskontroll på flera år.  Jag undrar även om jag kan ha gjort lite inverkan på killen för vi har en trasig baklyckta. Hehe ett önsketänkande från mig.

Men kram till er alla tjejer (och ja även killar för den delen. Gärna poliser hehe)

Ja, just det. Det var ju tapeter jag skulle köpa! Det är gjort och jag får dem imorgon. Undra om de har kontroll imorgon också?

Kommentarer
Postat av: Evelina

*skrattar högt* Först fattade jag inte alls! Vaddå, var det nån slags yogainstruktör mitt på vägen eller nåt?! ;-) Men tillslut ramlade poletten ner även här, när jag läst lite längre... :-)

Kul med nya tapeter och nya möbler, men som du säger, det ger mersmak! och det kan visst även snygga poliskonstaplar göra förstår jag nu ;-)

/Evelina

Postat av: Zara

Oj vilken dag, nya möbler och en "träff" med en snygg uniformklädd man, vad kan man mera begära!
Kram

2006-11-08 @ 08:25:39
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Molle

Kan man shoppa annat än scrapsaker??
Låter underbart med nya möbler och tapeter.
En hot date vid vägkanten verkar inte heller fel!*ler*
kramisar

2006-11-08 @ 21:23:39
Postat av: Therese

Trevligt med snygga poliser, det är aldrig helt fel:)
Tack snälla för frågan om stämplarna, men jag får tacka nej. Har överskridit budgeten denna månad:(:(
Kramisar Therese

Postat av: Eva-Lena (spoketlaban

Hihi. Lät väldigt kul när du skrev det :)
Tog ett tag innan jag fattade att det var polisen ;)
Ha det gott
Kram EVa-Lena

2006-11-09 @ 09:45:39
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback