Fy och fasa tror jag.....

.... i morgon skall jag till Försäkringskassan på samtal. Det är jag som har påkallat samtalet efter ett råd av min nya läkare. (Han är försäkringskasseläkare).  Han säger att det ser bättre ut om jag själv kontaktar dem för hjälp. Tyvärr verkade det inte som om F-kassan var av samma åsikt. De frågade om jag verkligen var mogen för att gå ut och arbetsträna. Inte vet jag men prata borde man kanske göra? Nu är det ju så att jag vill inte bli av med min 50% sjukpension utan mer göra någonting åt min andra arbetslösa del.

Jag har e v en plats där jag kan arbetsträna från 1/1-07 och det är det jag skall försöka få igenom. Jag har försökt nå min arbetsförmedlare mer än en gång men de är inte alls intresserade. Jag sitter lite mitt i mellan och har ett avgångsvederlag som givetvis är slut (scrapohollick ni vet :)) Nej men det blev ett stort missförstånd om hur det fick användas. Detta innebär att pengarna är slut och jag får inte stämpla.

Vi har lyckats lösa det så att vi inte sitter i sjön men problem har vi och jag har inte en aning om vad jag klarar av idag. Jag har ju inte blivit mindre sjuk sedan jag miste jobbet.

Nej, detta känns jobbigt kan jag säga. Man vet inte hur man skall lägga orden så att ingenting blir fel. Jag vill givetvis göra någonting men det måste vara något som ger mig något men inte sliter för mycket på kroppen.

Att gå hemma på heltid är nog ingen bra lösning. Jag ser att det blir mindre och mindre gjort här hemma och här är rörigare än det någonsin var när jag arbetade 175%.

Önska mig lycka till inför morgondagens ångest. (Inte nog med detta besök. Jag skall väga mig också :()
Kram till er alla

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller tummarna hårt för dig idag.
Kramar om

Postat av: Evelina

Jag kniper med alla fingrar och tår för att orden ska lägga sig väl i din mun när du är på försäkringskassan. Och att det är några vettiga människor du får prata med.

Pepp-kram till dig!
/Evelina

2006-11-01 @ 09:18:45
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback