Allt blir inte som man tänkt sig.

Jaha, nu så rä det påsk och solen skiner även om det är kallt. Våra planer för helgen var att Långfredagen skulle vi vara hos svärmor. Det har blivit en tradition att tillbringa långfredagen där. Svärmor, hennes sambo, sambons syster, svärfar och hans syster.

På långfredags kväll tänkte vi ta husvagnen och åka till mina föräldrar. Där skulle vi firat påskafton med mina barn, barnbarn, Victoria och Einar.  Vi är alltid hos mina föräldrar på påskafton.

Men men nu blev det inte så. Jag är sjuk!!! Jag vaknade klockan två natten till fredag med 40 graders feber. Jag frös så att hela sängen hoppade och kroppen värkte på ett obeskrivligt sätt. Jag kan säga att det var ingen rolig känsla. Jag fick väcka Mikael så att han fick hjälpa mig upp och få på mig massor av kläder och smärtstillande. Sedan var vi vakna resten av natten. Med smärtstillande i kroppen blev det något bättre men fy attan ändå.

Mikael fick åka till svärmor ensam och inte gjorde det mig något jag låg ju som ett vrak i sängen. Dock hade han lite mat med hem till mig. Speciellt gott smakade det inte men gjorde säkert gott. (inget fle på maten utan på mig) På förkvällen var det ingen återvändå.Vi fick åka upp till akuten. Jag hade/har så ont när jag andas. Snabbsänkan hade rusat upp till 142 och det var inte så bra. Det blev antibiotika igen. Tredje kuren i år men jag tillhör ju den skara som är riskpatienter så jag får antibiotika snabbt.

På akuten var vi endast i 45  minuter. Det tyckte jag var smärtfritt och snabbt.

Inatt har jag sovit det mesta och svettats som bara den. Febert är nere på en mycket behagligare nivå men kroppen!!! Är det någon som vill ta över den?

Och så besvikelsen över att inte få träffa barn och barnbarn och Einar. Jag hade sett fram emot det. Men tyvärr, det går inte. Mikael skall åka ut en stund och det är alltid något. Kanske kan han berätta lite för mig när han kommer hem så att det känns som om man varit med lite i alla fall.

Nej nu vaggar jag in och lägger mig igen.

GLAD PÅSK till er alla

Kommentarer
Postat av: Maria

Men jisses vilken massa virus du har i hälarna hela tiden.
Tur att våren tagit timeout just denna helgen då så du kan ligga inne i lugn å ro för att kurera dig!
Krya på dig! Pencillinet gör nog susen och du är på benen igen när våren kommer tillbaka i slutet av nästa vecka (förhoppningsvis tidigare)
Kram.

2007-04-08 @ 08:59:42
Postat av: Molle

Åhh, vad trist! Hoppas du kryar på dig snabbt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback