Fy attan för att flytta och fy attan för giriga människor....

Ja idag känner jag mig inte så munter kan jag säga. Jag är sur och arg så det skvätter om det. Tyvärr kan jag inte skriva om vad det igentligen handlar om eftersom berörda kan ta illa upp. Vilket jag igentligen inte borde ta hänsyn till men det gör jag ändå.

Men det är så att i vår familj har vi alltid fått lära oss att hjälpas åt. Om någon behöver hjälp så hjälper man. På så sätt blir det lättare för alla. Tyvärr är det inte så i alla familjer och när girighet och lathet är viktigare än att hjälpa till då blir jag inte glad kan jag säga. Inte nog med att mer arbete faller på dem som hjälper till man sårar också andra på det sättet. Men kanske är det så att man skall vara sig själv närmast och inte bry sig om andra. Vad vet jag.

Imorgon åker vi till campingen igen. Det skall bli skönt för det var längesedan vi var där. Förra helgen gick åt till att rensa och slänga i ett gamalt hem. Ja, nu är det så att det är inte vi som flyttar men någon som står oss nära och behöver mycket hjälp. 

Tyvärr går det ju mot slutet av campingsäsongen och det är dags att förbereda för nedpackningen av förtält mm. Det känns lite vemodigt eftersom hela säsongen liksom bara försvann. Men det är som det är. När denna pågående flyttning är över är det dags för nästa. Anders och Elin har köpt hus och skall flytta i sluttet av september. Jag förmodar att vi kommer att vara med där också. Som tur är vet jag att där hjälps vi alla åt. Då går det mycket lättare.

Kram till er alla som orkat läsa mitt förvirrade inlägg.

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Men fy din stackare, här kommer en bamsekram från mig som jag hoppas kan muntra upp dig något!
Hoppas ni får några trevliga dagar på campingen.
Kram Eléonore

Postat av: Bettan

Hoppas att ni får en skön helg i eran vagn.
Ha de gott. KRAM

2007-08-31 @ 09:34:10
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Ejris

jag blir inte klok på utmaning/utnämning..kpoiera bilden klistra in den och dina 5 utvalda...hoppas ajg får reda på vem ska ska skicka ett kort till nångång...eller så vet ingen..jag har ialla fall gjort första delne*hihihih kram

2007-08-31 @ 21:14:20
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Mariante/Vaniljmamman

Oj oj oj......
Tror jag fattar hur det funkar!
Hoppas att ni kan koppla av med riktigt mycket mys i vagnen nu så ni får laddat batterierna lite!
Å ta det luuuungt Bammie, ditt tempo känns lite högt just nu!
Kramar från Kärra

2007-09-01 @ 09:17:31
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Zara

Hoppas allt lugnat ner sig och att du mår bättre.
Kram

2007-09-03 @ 08:41:16
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Annica

Håller en tumme för att allt är under kontroll nu, låter som du haft det lite tufft.
Jag kommer gärna och hälsar på någon dag, imorgon ska jag på jobbinfo så vi får se hur det avlöper.
Stor kram

2007-09-03 @ 11:44:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback