Nytt tangentbord ack nej

Inte har jag fått köpt något nytt tangentbord inte. (fast det gamla har bättrat sig lite) Varför? Jag är sjuk så klart.  Sjukgymnasten har fått för sig att det är hög tid för mig att få upp flåset och träna upp musklerna i nacke och axlar. Jag skulle börja träna i deras gympasal. Första gången var den 6 december och jag lovar att det var tufft. Jag var helt färdig eftråt för att inte tala om hur ont det gjorde i min axel. Men sjukgymnasten var glad och sa: Nu är du på G vi ses två gånger nästa vecka. Tisdag och Torsdag. Kul att man kan glädja någon.

Fredag och lördag var jag helt slut och mådde pyton. På söndagen var vi hos min bror på middag och då började det klia i halsen och näsan började rinna. På måndagen hade jag feber. Det var bara till att ställa in mina planerade besök hos sjukgymnasten. Hela veckan gick jag här och mådde inte bra. Hosta till förbannelse. Nog tyckte jag att det blev bättre i slutet på veckan och jag hade kalas på fredagen. Lördag och söndag var jag så trött att jag bara ville sova. Orkade ingenting.  Fast på lördagen var Anders med familj här och Linnéa har varit här hela helgen. Igår skulle jag åkt till Kållered men orkade inte. Förkylningen har blivit sämre och rösten är borta. Dock åkte vi iväg när Mikael kom hem. Jag var alldeles gungig och yr. Vi handlade det viktigaste och åkte hem igen. Gungig och yr kan bero på att jag har feber igen. :( Så här blir det när Bammie skall ha upp flåset!!! Det är lika dant varje gång jag skall börja träna. Jag blir sjuk. Blir jag sjuk så går det aldrig över igen.

Så här sitter jag några dagar innan jul och mår skit. Ett läkarbesök är på sin plats men jag missade det idag. De har öppet hus mellan 08,00-10,00 varje dag  och jag vaknade kl 10,01 idag. Kan ju bero på att jag hostat hela natten.

Så nu har jag gnällt av mig en del och fortsättning kommer.... om tangentbordet vill förståss.

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Tar mig en liten blogrunda eftersom jag inte vet om det blir någon före jul. Tack för alla fina layouter, kort och skapelser som du visat upp under året. Jag har blivit så inspirerad. Försök nu att ta ner tempot och riktigt njuta av sista advent och sedan julen.

God jul

Postat av: Anette.

Jag lider verkligen med dig.Träning på rätt sätt är väl aldrig fel, men jag tror att du behöver börja jätteförsiktigt. Lungt och långsamt så att du hinner känna att det gör nytta efter ett tag.
Jag tycker inte alls att det låter bra att bli helt slut och ha ont efteråt.
Lycka till och kramar från Anette.

2007-12-19 @ 16:07:36
Postat av: Ejris

GOD JUL=)
Gör bloggrundan nu för vem vet om man får den tiden nu innan jul;)
Kram

2007-12-20 @ 16:55:33
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Therese

Håller tummarna för att du snart blir bra igen.
Många kramar

Postat av: Annica

Hej
Vill önska Er en RIKTIGT GOD JUL :)

Varm kram och du, ta vara på dig

2007-12-21 @ 18:13:03
URL: http://anki72.blogg.se
Postat av: Bettan

Vill bara önska dig en RIKTIGT God Jul!

Kram Bettan

2007-12-23 @ 12:36:48
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Evelina

God Jul Bammie!! Hoppas du piggat på dig lite nu!

KRAM

2007-12-23 @ 18:21:50
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com
Postat av: Therese

God Jul!!
Kramar om


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback