Ännu en helg är förbrukad.

Om man nu kan säga så. Det rullar så fort. Tiden menar jag. Det måste ha med tantåldern att göra. Det går fortare och fortare. Jag tycker att jag som går hemma så mycket skulle ha mycket tid på mig men det har jag inte. Mikael hinner inte mer än att gå till jobbet förrän han är hemma igen. Jag hinner inte mer än att få ett barnbarn så har jag tre!!! Jag hinner knappt fylla 40 år förrän jag nästan är 50 år. Ja med denna fart tror jag att både födelsedag 48 och 49 kommer att passera utan att jag hinner med. Hjälp kan inte någon stanna tiden.

Lördagen erbjöd dock strålande solsken och frisk vind. Vi beslutade att göra någonting som vi alltför sällan gör. Gå ut och gå med Max tillsammans. Eftersom jag är så illa i astman beslutade vi oss för att åka till Tjolaholms slott. Plant och fint att gå trodde vi. (Vi har aldrig promenerat där förut) Ganska snart vek vi åt fel håll och kom upp på ett berg. Jättefint med skog, berg och hav., Men lite tufft för mig att gå men det var bara att anpassa takten. 1,5 timma gick vi och Max var överlycklig. Såååå mycket nytt att lukta på!.

När rondan var över var vi framme vid badstranden. Helt i lä för all vind och strålande sol och en härlig utsikt. Där satt vi i 30 minuter och bara njöt. Vilka solvitaminer jag lapade i mig. Helt underbart kan jag säga.

Till middag skulle jag laga heta tigerräkor som jag fått recept på (muntligt och hur bra är det) jag kom bara ihåg en del av receptet men sökte lite olika på internet och gjorde sedan en mix. Det var jättegott kan jag säga. Kvällen gick i melodifestivalens och sömnens tecken. Men ärligt talat. Vad är det för låtar som de tror skall representera Sverige? Om inte kvalitén blir bättre hoppas jag att Sverige backar ur. Okej Tommy Nilssons låt var gullig men inte i de sammanhangen. Bara på Lungna favoriter. Vissa bidrag är ju inte ens värda en kommentar.

Igår söndag hade vi en hälsapådag. Först åkte vi till Anders och Elin. Kul att träffa dem och att äntligen träffa Vilma igen. (har ju inte träffat henne på länge då jag varit sjuk) Attans tll unge vad hon växer och är duktig.

Efter det åkte vi vidare till Johan och Emma. Linnéa var inte hemma och förhoppningsvis får hon inte reda på att vi varit där. (Då gisses vad sur hon skulle bli.) Emelie var dock hemma men var sjuk med hög feber. Stackars liten Så ynkelig. Ville vara glad för att farmor och farfar var där men orkade inte.

När vi åkte där ifrån så var vi en sväng runt Kortmakaren som hade kvällsöppet. Det var kortkurs där. Tjejerna som har Kortmakaren kom hem från USA på lördag kväll och var väl inte helt pigga men vilka läckra nyheter de sett.

Jag skulle ingenting ha, bara titta när det ändå var öppet. Det kostade 374 kr. Jag blir tokig. Man blir aldrig nöjd. Det finns hela tiden massor av nytt man vill ha.

Sedan åkte vi hem och lagade middag. Tittade på tv och somnade så klart.

Idag har jag varit på mitt "dagis". Gisses då nu är det flera nya deltagare där. Idag fick vi också ett nytt mer innehållsrikt schema. Härligt med lite ordning och reda. Fast det kräver ju mer av oss deltagare. Idag hade jag med mig flera stämplar som jag monterade.

Efter omstart var jag på café i innerstaden. Åt en pasta. R från dagis kom och tog en fika. Försäkringskassan ringde när jag var där och vi diskuterade "dagiset" min tid går ut där 13 november och jag tiggde lite förlängning. Till slut fick jag hela februari ut med vilkor att jag ökade min tid med en timma om dagen. Efter vår överrenskommelse upptäckte jag att det blir svårt att öka en timma/3 dagar/veck eftersom det är slut 12,30 varje dag. Jag får fråga på "dagis" hur allvarligt det är med tiden. Annars får jag utöka till fyra dagar/veckan men det känns inte så bra.

Men det känns ju inte så bra att bara sluta på "Dagiset" och gå hemma igen. Inte än i alla fall. Kanske lite längre fram till sommaren. Ja, vi får se hur det blir.

Efter telefonsamtal, pasta och samtal med R var jag och klippte mig, lite färg blev det också samt mindre ögonbryn. Jag känner mig nöjd men det tog styggt i en redan ansträngd plånbok.

Efter frissan ringde jag R som satt på Kungsmässan och fikade. Jag åkte dit och pratade lite strunt/allvar en stund. Sedan köpte jag två krukväxter till köksfönstret och åkte hem.

E kom och hämtade grattiskortet jag gjort till hennes syster. Nu har jag tjänat min första pengar för försäljning av kort. :)

Anders kompis A ringde och ville ha ett råd angående kontrakt på hyreslägenhet. Han skrattade gott när jag svarade Mikael istället för mitt namn när jag svarade. Ja, så rörig kan jag vara. Det är bara att ta det med ett leende. :) Jag hoppas att jag kunde hjälpa honom.

Mikael är hos sin pappa och här sitter jag och slappar. Jag skall ladda upp lite LO på scrapbutikens sida.  Jag har varit väldigt skapande den senaste tiden. Mina nya alster ser ni här i bloggen och jag blir himla glad över kommentarer. :)

Kommentarer
Postat av: Eléonore

Låter som om helgen har varit riktigt bra och händelserik :)

Kul att du är så kreativ med ditt skapande och fint blir det oxå!

Kramiz

Postat av: Zara

Jösses vad aktiva ni varit. Lördagen lät som en perfekt lördag, det är så fint där ute!
Kul med nya stämplar!
Kram

2007-02-07 @ 07:39:31
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Evelina

Vad roligt att du fått sålt ett kort! Du är så otroligt kreativ!

Kram

2007-02-07 @ 09:09:05
URL: http://evelinaahlgren.blogpot.com
Postat av: Therese

Det var en intensiv helg:) Låter helt perfekt.
Jättemånga fina layouter har du gjort.
Kramar om

Postat av: Bettan

Håller med dig om att tiden går fort fast man går hemma. Hinner inte med hälften av vad jag tänkt göra en dag. Vad trevlig helg ni haft.
Ha en bra dag.
KRAM

2007-02-08 @ 09:35:30
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Ann-Charlotte

Haha, svara Mikael i telefonen *fniss* Jo, ibland är man precis så rörig.

Fina saker du har gjort :-)

2007-02-09 @ 09:19:18
URL: http://lillasyster.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback