Jag gjorde det.

Jag tog rätt beslut igår och är helnöjd idag.

Jag kände att jag inte bara sitta hemma och vara sjuk. Allt kan inte hänga på att jag inte är frisk. Så beslutet blev att jag träffade tjejkompisarna i går kväll.

Jag åkte tidigt för att kunna gå i sakta mak upp till restaurangen (och ja, några scrappinköp på vägen också) Men jag kan säga att det är inte lätt att gå långsamt i Göteborg på eftermiddagen. Jisses vad alla stressar på. Det var en bra träning för mig kan jag säga. Det är göralätt att ryckas med i allas tempo men för mig blir det tvärstopp i andningen när jag rusar på.

Ett besök på Clas Ohlsson blev det. De är billiga på refillerna till X:et och då måste man passa på. Sedan gled jag in i scrappaffären som ligger brevid (kommer aldrig ihåg vad den heter). Efter det blev det en sväng på Panduro. Köpte bara några småsaker och äntligen den ovala Culuzzlemallen. Den har jag varit på jakt efter länge.

Efter det tog jag en långsam promenad Kyrkogatan upp och hamnade på Arkivet. Där hittade jag en omonterad stämpel med en fiskebåt för, hör och häpna. kr 72,50! Det var ju svindyrt men jag kunde inte låta bli. Efter det fortsatte jag upp till restaurang Lokal (sicket namn! Deras förra restaurang hette: Min bror och jag :)) Då var klockan 17,00.

Där träffade jag Eva, Elisabeth, Katarina och Jane. Även Björn var med en kort stund. Alla har varit arbetskamrater till mig. Jag åt en liten god maträtt och drack öl, Wiskhy och vatten. Supertrevligt kan jag säga. 

Eva och jg hade beslutat att ta tåget hem kl. 20,15 men som vanligt blev det att jag ringde och fjäskade med maken och snäll som han är kom han och hämtade oss. Vi var hemma kl. 22,00. Lite lagom i tid kan man säga.

Idag är jag trött men ändå nöjd. Det är bara så att det måste hända lite roligt i livet också. Man kan inte bara gå omkring och vara sjuk. Det tär psykiskt på mig.

Nu skall jag montera min nya stämpel.

Kram till er alla.

Och snälla jag blir jätteglad för kommentarer i min blogg.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad bra att du tog dig i kragen och gick ut.Lät väldigt trevligt. Man blir ju inte friskare för att man bara sitter inne.Tar man det sedan i sin egna takt så blir det nog bra.Kul med lite nya scrapsaker också.
Ha en bra dag.
KRAM

Postat av: Zara

Kul att du tog dig ut för det blev ju en toppenkväll och det är ju de som sätter guldkant på tillvaron.
Kram

2007-01-26 @ 07:37:47
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback