Vad hände?

Jag har varit med om en underlig sak kan jag säga. I lördags kväll hade vi grisfest på campingen. Den var jättetrevlig. Två grisar hade grillats under hela dagen och det var jättegott. Nu var det inte det jag skulle skriva om utan vad som hände senare...

... vid något tillfälle under kvällen när jag var ute och luftade mig kommer en kille, Mats, på campingen och säger att jag måste följa med honom och höra på en häftig sak. Jag hade inte lust men just den här killen har en otrolig förmåga att övertala en till saker.

Vi gick till en husvagn där det bor en familj som i huvudsak bor i USA. De bodde på campingen även förra året så vi känner dem en del.  Hon är svensk och han amerikan. Jag vet också lite om att han håller på med Thai Shi och Shi gong (stavningar?) Jag har dock inte blandat mig med dem eller det de håller på med.

Mats ville att de skulle förklara för oss vad det var som amerikanen höll på med. Han förklarade lite för oss och det handlade om någon sorts kraft han hade att känna och ge energier. Jag var måtligt intresserad och aktar mig noga eftersom jag är campingvärd men innan jag visste ordet av hände någonting.

Mats försöker övertala amerikanen att demonstrera på honom men då säger amerikanen du har energier så det både räcker och blir över men henne vill jag hjälpa och det var jag.

Innan jag visste ordet av tog han i min nacke och jag kände att jag blev aldeles varm och konstig i hela huvudet. Sedan fick jag en kapsel med kinesiska örter som skulle göra att jag sov bättre. Jag skulle komma tillbaka nästa morgon igen.

När jag vaknade nästa morgon kände jag mig annorlunda. Lugn och mer avstressad. Helt mysko var det kan jag säga. Nu blev det inget av nästa morgon men på eftermiddagen kom hon och han till oss. (Hon är med för att hjälpa till att översätta) De berättade om att han arbetat som husbyggare dygnet runt i många år, varit gift och haft 3 barn, till slut somnade han bakom ratten och krockade blev illa skadad men återhämtade sig. Efter det fortsatte han som vanligt tills nästa olycka kom. Även denna gången krockade han eftersom han somnat bakom ratten. Då tog han tag i sitt liv och upptäckte då att meditera var något klart nödvändigt i livet. I samband med det upptäckte han också att han hade en förmåga att överföra energier.

Även denna gången höll han mig i nacken och i pannan och åter igen känner jag denna värmen och jag blev mycket lungnare.  Jag lovar er! Jag brukar inte tro på sådant här men det är sant någonting har hänt med mig.

Nu har vi varit hemma ett dygn och skall åka ner i kväll igen och då skall jag träffa honom igen. Så fortsättning följer mina vänner.

Kommentarer
Postat av: elsamaja

Grattis till att ha kommit i kontakt med honom. Jag bröt handleden -94, och hade värk och elände med den i många år, tills en kompis till mej som har sån där gåva, höll handen runt min handled, ca 5 minuter, och jag har aldrig haft ont av den sen (7 år sen), och det var också densamma upplevelsen, att det blev en konstig värmekänsla, som satt kvar.
Ha det gott

Postat av: Therese

Vad häftigt det låter.
Hoppas att ni har en fin sommar.
Kramis

Postat av: Ejris

åh låter spännande följer ev uppföljning med spänning. funkar det så kan han ju få jobb runt hela sverige med sjuka scrapptanter ju*fniss
kram

2007-08-03 @ 13:13:20
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Bettan

detta låter ju hur spännande som helst. Du måste återkomma med vad som hänt.
Ha de gott. KRAM

2007-08-04 @ 16:27:29
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Zara

Det låter lite konstigt men allt som hjälper är ju bra och kan du bli av med lite värk så ska du ju absolut gå till honom!!!
Kram

2007-08-08 @ 09:13:06
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Låter mycket spännande. Väntar med spänning på fortsättningen.
Kram

2007-08-08 @ 20:04:12
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback