Jag har inte varit aktiv här på flera dagar.....

... jag kom av mig lite kan man säga. Här händer det både roliga och mindre roliga saker kan jag säga.

Det roliga är att en kompis till mig har mött en ny kärlek. Jag blev så glad när hon ringde och berättade. Lycka till önskar jag henne för det är hon värd.

En annan kompis har det jättestruligt med sin kille och det stör mig för jag tycker att hon är värd mycket mer.

I fredags var jag och ytterligare en kompis, Gunilla, på begravning till en annan kompis son. Sådant är alltid jobbigt och jag var ganska slut efteråt. Men kompisen blev glad att se oss och det kändes jättebra.

I veckan har jag varit hos läkaren och det var ingen rolig historia kan jag säga. Jag var inne hos honom i nästan 45 minuter och jag fick kanske sagt 25-30 ord själv. Det värsta är att det handlar om min framtid! Jag skall ansöka om förlängd sjukersättning och det såg nog inte så ljust ut. Jag var helt förvirrad när jag kom ut och är det fortfarande idag. Enda fördelen med det besöket var att jag fick kortisonspruta i axeln och nu är värken bättre. 

Efter begravningen var jag och Gunilla och fikade sedan mötte jag Emma vid Ikea på hisingen och tog över mina härliga barnbarn.

Helgen har vi tillbringat i husvagnen med varierande väder. Ungarna är jättehärliga men det lilla trollet slår nog värdsrekord i antalet FARMOR i minuten. :) Vi åkte hem på söndags kväll. Badade ungarna och gav dem gröt sedan somnade de som små änglar.  Vi har köpt nya möbler till förtältet och det känns jättebra. Vi sålde av ett par helt oanvända däckstolar som stått här i flera år och köpte en grupp på extrapris. :)

Barnen är kvar här idag också. Jag skall lämna dem i Göteborg hos Johan i eftermiddag. Sedan skall jag vila. Allt som hände förra veckan gjorde att jag gick helt i däck. Jag är så gräsligt trött och ledsen. Jag får bara hoppas att jag har hämtat upp det innan midsommar.

Tanken var att jag skulle vara hemma till på torsdag fm men en kompis på campingen blev så besviken så jag har ändrat sådan som var inbokat och åker ner på onsdag kväll.

Något som är roligt att se när man skriver här är att jag upptäcker att jag har så många vänner. Jag har skrivit kompis flera gånger nu.

Tack för att ni finns.
Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Maria

Undrar sa flundra om det där läkarbesöket....
Om det var i mölndalstrakten å hos en märklig läkare.....
Kanske....
Håller oxå på med ungefär samma å strular, eller a de har pysslat med detta i 3 år tror jag å utrett å utrett....
man blir helt snurrig för alla söger olika å ingen har nåt att komma med....suck
Lämnar en kvast blomster till frun , en putte till pojken å tuta på till midsommar å lite söttabullar till voven...
Önskar vi kunde campa ihop nåt i sommar....
vi har ju en microvagn nu, som nästan inte syns!
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback