En utflykt till husvagnen och lite andra funderingar....

Inte trodde vi att det skulle kunna gå men det gjorde det. Fredagen gick mest åt till att sova. Kanske inte helt fel med tanke på hur mycket bedövningsmedel jag hade i min kropp. Jag var bara vaken för att äta lite. Natten till lördagen var ganska jobbig. Jag vaknade många gånger genomsvett och orolig efter en rad av mardrömmar. På lördagen kände jag mig jättepigg även om det gjorde lite ont. Glad i hågen beslutade vi att åka på kalas hos Emelie och efter det åka till campingen.

Tanken var god men kroppen var motsträvig kan jag säga. Efter dusch och påklädning fick jag gå och vila. Efter en stund åkte vi dock på kalaset och det gick bra. Efter det körde vi ner till campingen och var där kl. 19,30. Det var lite tufft att sitta i bilen så länge men jag lutade sätet och försökte vila. Väl där nere var vi en kort stund hos Sune och Helene sedan gick vi hem igen. Jag sov underbart gott denna natt och kände mig mycket bättre under söndagen.

Söndagen tillbringade jag genom att gå runt och prata med folk och vara i receptionen. Det var tillräckligt kan jag säga för så trött jag blev. Inte blev det bättre av att Max fick ett ryck och stack iväg och skulle leka med en annan hund. Problemet var att jag var i andra ändan och när kopplet tog slut trodde jag att alla stygn åkte med. Resten av dagen fick han tillbringa med husse i en traktor. Max älskar maskiner. :)

Någonting som är otroligt roligt är att vi idag hittade på anslagstavlan en A4-sida med massor av rosor till oss i receptionen och en text med: Vi älskar er! Gladare kan man inte bli än över någonting sådant. Fast vi har fått otroligt med possitivt till oss om hur bra vi har fixat denna sommar. Allt sådant värmer då vi vet att vi inte alltid kan vara alla till lags.

Om man skall säga någonting mer om campingen (det finns väldigt mycket att skriva igentligen men jag tiger om det mesta med tanke på att berörda kan läsa min blogg) så är det hur vi "aktiva" är helt otroligt faschinerade (oj stavning) över hur rykten uppstår och framförallt rykten om saker som helt 100% säkert inte har talats om kommer igång och framförallt framförs. Vet ni hur det går till? Vi har listat ut det och det är ett fult sätt kan jag säga.

Angående att rykten sprids så kan jag berätta att de flesta just för tillfället har varit runt mig. (Denna gången alltså tidigare har det varit andra). Jag struntar i dessa rykten igentligen men jag tycker att det är så tråkigt när andra mår dåligt av dessa rykten. Ett rykte är att jag har bränt ut mig på campingen denna jobbiga säsong och att jag nu kommer att vara hemma och vila i oooootaliga veckor. Jag är också så utbränd att jag helt tappat greppet och sitter och dricker vin i receptionen. Detta gör jag för att jag är utbränd.

Dessa rykten (bara ett av många) är helt fel. Jag är inte utbränd men när det var som värst med översvämningarna var jag orolig för att det kunde gå åt det hållet. Jag fick oväntat hjälp av min amerikanare och behövde aldrig bli utbränd. Jag sa till en viss person att jag varit orolig för att det blivit för mycket men jag sa inte mer. Att jag druckit vin i receptionen och helt tappat greppet är helt tagit ur luften. Vem fan tar med sig vin till receptionen när den är öppen??? Jag lovar att ingen av oss i receptionen hade tillåtit det. Vi vet även var detta rykte kommer ifrån. Det som är tråkigt är att jag har flera kompisar som mådde väldigt dåligt av att jag var utbränd och inte hade talat om det för dem. Det roliga är att de är så glada över att ryktet var falskt.

Det mest tragiska är att vi vet vem som sprider ryktena men att det är så svårt att få slut på dem. Hur du än försöker konfrontera personerna så lyckas de glida undan. Jag hatar också människor som är så små att de ligger och smyglyssnar runt våra husvagnar och förtält. Hur kan människor sjunka så lågt???

Sedan finns det ju alltid en uns sanning i ryktena och letar man länge så kan man hitta dem. T ex min utbrändhet. Ja, när det var som värst och vi sov med gummistövlarna på gjorde mig rädd. Men jag stoppade det i tid. Att jag druckit vin i receptionen för att jag är utbränd bottnar i att förra året runt kl. 22,00 var jag och en kollekga Gunilla uppe i receptionen för att jag skulle lära henne en sak. Vi hade var sitt glas med oss upp. Jag kommer inte ihåg om det var vin, dricka eller drink vi hade med oss men en sak kan jag garantera: Receptionen var stängd sedan flera timmar tillbaka och ingen var onykter. Så lätt kommer rykten igång!

Vad vill jag då säga med detta? Jo, snälla medmänniska. Lyssna gärna på ett rykte men ta reda på fakta innan du för det vidare. Oftast är de inte sanna och fler än baktalad person blir berörd.

Ett annat kul rykte var att när vi blev granskade av polisen en pubkväll så fick vi snabbt reda på att fullast på pubkvällen var min make. (Det roliga var att vi hade stressat ner till denna pubkväll med maken vid ratten och 30 minuter försenade  ångade vi in). Maken hade hunnit att köpa en öl och tro det eller ej men cia halva var urdrucken"!!!

Jisses säger jag bara!!! Och många fler sa samma sak. Min man är riktigt onykter kanske var tredje fjärde år så där. :)

Vad vill jag nu med allt jag skriver? Jo, snälla lyssna inte ta reda på fakta. Det är så vi har klarat oss utan att de onda krafterna kunnat splittra oss. Varje ord som är sagt är förmedlat till oss alla. Det är det bästa sättet att döda dåliga rykten och att inte kunna splittra ett gott gäng. Otur till er som trodde att ni skulle lyckas. :)

En annan sak jag också vill ta upp är att jag blir så glad när jag ser statistiken över alla som är och läser på min blogg. Jisses vilket uppsving det är vissa dagar. Man blir så himla glad över att se denna statistik men en liten tråkig sak är att endast någon ynka procent skriver någonting. Tänk vad roligt att få veta vem det är som läser min blogg.

Så jag säger bara tack snälla ni som lämnar en hälsning till mig. Det värmer så gott!

Kommentarer
Postat av: Zara

Det låter som du ska ta det lite lugnt...
Trist med rykten, framför allt trist med folk som tar de för sanning!
Kram

Postat av: Annica

vill bara säga hej, kram

2007-09-10 @ 21:56:55
URL: http://anki72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback