Lussefirande och Lisebergsbesök

Jisses vilken helg vi hade. Jag hämtade flickorna i fredags efter skolan och så åkte vi till Kungsmässan. Där fikade vi och sedan var tjejerna i sitt älskade lekrum. Under tiden snurrade jag bara runt och gjorde ingenting. När vi kom hem kom vi på att barnen kunde ju åka och lussa hos min svärmor och det gjorde de med farfar. Det blev väldigt uppskattat kan jag säga men vem kan motstå dessa två små gurkor i lusselinne och krona? Efter det åt vi taccos och tittade på idol. Som vanligt var det bara att somna och missa det spännande. Tur att webben finns. Lördagen startade med frukost och sedan åkte farfar och tjejerna och köpte present till mig. Jag fick värdens sötaste ängel av tjejerna (som farfar fick betala). Sedan åkte vi till min mamma på sjukhuset och lussade henne. Även pappa var där. Följande samtal utspelades mellan 5åriga Emelie och Hälsömormor. - Hälsömormor, får jag säga en sak? - Javisst får du det lilla vän. - Jag har faktiskt saknat dig Hälsömormor. Detta får en farmor att smälta kan jag säga och för att inte säga en Hälsömormor. Efter det att vi varit på sjukhuset var det Liseberg som gällde. Gisses vad roligt det var och de planerade fyra timmarna blev nästan sex. Tjejerna åkte massor och vi fikade och vi var i Tomteverkstaden och bland djuren. Vi hann inte med allting ändå. Men två trötta tjejer lämnade vi över till mamma kl. 22,10 på lördagskvällen. Vi lovar att vi skall göra om det igen. Fast gärna med minder folk och med mer tid. Söndagen gick i födelsedagstecken. Vilket innebär att jag lagade traditionell söndagsmiddag för föräldrar på båda sidor. Allt gick bra fast jag var lite orolig över såsen. Det är ju så att i år var första gången jag hade kalas utan att min mamma var med och hennes uppgift är att se till att såsen är god. Jag saknade henne gättemycket. Fast det är ju bara att gilla läget. Imorgon onsdag kommer hon hem i alla fall. Jag var hos henne en snabbis idag och hon är inte jättepigg kan jag säga. Denna sista vända med lunginflamation och allergireaktion har tagit styggt. Jag hoppas att hon hämtar upp sig snabbt och kan njuta över att vara hemma efter 4 veckor på sjukhus. Nu försöker vi se fram emot att åka till Irland och hålla familjen samlad. Tråkigt att mor och far inte kunde följa med men ingenting att göra åt. Tack för att ni orkar läsa. Jag har gjort julkort och jag kommer att ladda upp dem här snart. Kram till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback