mamma mamma och åter mamma

Vad vore livet utan ens mamma? Jag vet inte men har alltid fasat för den dagen hon skall bli gammal och sjuk. Nu är hon en ung 75 åring som har varit piggare än mig i alla tider men inte de senaste veckorna. Hon åkted ambulansen till Mölndals sjukhus och man trodde att hon haft en propp men senare visade det sig att så var det inte, Efter fyra dagar skickades hon hem som frisk men med någon typ av antibiotika (hon är allergisk mot vanlig antibiotika) för hon fått infektionj i två sår. Väl hemma var det jättejobbigt och vi visste inte vad vi skulle göra och efter fyra dagar blev det helekopter till Sahlgrenska sjukhuset. Någonting är fel väldigt fel och vi vet inte vad det är. Just nu misstänker de att hon har fått EP och det kommer att utredas. i morse ringde hon mig och var helt klar i huvudet och jag har rusat fram i ett konstigt rus hela dagen men ikväll när jag ringde var hon rörig värre. Inte nog med att hon mår dåligt så är det så att min pappa är helt under isen. De har levt ihop i över 55 år och han mår så dåligt över att mamma är sjuk. Vi har hamnat i en stor kris som tar mycket av våra krafter. För bara några veckor sedan var det jag som var sjukast men så är det inte idag och det är jäkligt tufft.


Inget nytt scrappat här inte. Dels har jag inte tid men sen är det så att vi har projekt på gång här hemma. Sovrummet är nu nytapetserat och nu står kontoret på tur. Kontoret gjorde vi för några år sedan men jag har insett att det är för mörkt att scrappa i så nu blir det nytt igen.

Kram och var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Å bammie...vad lessen jag är för er skull!

'suck*

Du vet var jag finns....

2008-11-10 @ 23:41:59
Postat av: Annica

Vännen, vad ledsen jag blir för er skull. Tycker det räcker nu för er del...



Kramkramkram

Postat av: vännen i Hunnebo

Så ledsen för er skull. Tänker mycket på er. Sänder mina tankar till din pappa också.

Kram!

2008-11-13 @ 23:51:22
Postat av: Bettan

Hej vännen!

Fy vad tråkigt att höra att ni har det tufft nu. Hoppas att allt ordnar sig snart. KRAM VÄNNEN!

2008-11-14 @ 20:04:43
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Ejris

men så tråkigt. håller tummarna för henne.

KRAM

2008-11-16 @ 17:49:59
URL: http://ejris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback