Nu är nummer 4 här och dataproblem samt projekt på g

Just det så är det. Jag har nu fyra härliga barnbarn. Den 24 oktober kom lilla Kerstin till värden. Så härligt att få snusa baby igen.

Sedan har jag stora problem med min dator. Vi köpte nytt program till campingen och för att vi skall kunna arbeta hemifrån så skulle vi ha det i våra datorer också. Vad hände? Jo det funkar inte hos mig. Nu har jag installerat, plockat bort, installerat det gamla och har ingen aning om hur jag har det men en sak vet jag. Jag har ingen mail!!!  Och det är frustrerande kan jag säga.

De senaste veckorna har vi haft projekt städ och röj här hemma. Det var välbehövligt kan jag säga. Vi är långt ifrån klara men det går sakta framåt. Jag orkar ju inte så mycket längre men tränar hårt på att acceptera att det är så.

Idag har vi startat ytterligare två projekt. Dessa är mycket roligare och det mesta jobbet sköts av Mikael. Vi har köpt görfräcka tapeter till vårt sovrum. :) Och så har vi köpt nya mycket billigare tapeter till kontoret/scraprummet. Det är bara ett par år sedan vi gjorde om scraprummet men då var det bara kontor och det visade sig att det är för mörka tapeter för ett scrapprum. Så nu skall jag packa ner alla mina scrapsaker. Jag som ville komma igång med scrappandet. Jag får nog ha litet scraplager i köket. I sovrummet kommer det att bli nytt golv och nya lister också.

Annars rullar livet på så sakteligen. Jag tycker att livet är ganska jobbigt just nu. Sonen mår inte bra och min mamma mår inte bra och jag känner mig maktlös.

I helgen var vi i Svenljunga och campade med Lena och Bengt. Vi hade jättetrevligt och det blev både kärringarunda och Gällstad. God mat och skratt var det också. Jag behövde denna helgen fast vad trött jag var efteråt.

Jag försöker göra vad jag kan för att orka med. Tyvärr är kroppen ganska slut efter alla infektioner, rökning m m så det tar tid att komma igen men jag kämpar.

Så god vänner nu vet ni hur läget är hos mig.

Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Annica

Heeejjjj!!!

Kul att ni ska göra om hemma, det behöver man ibland. Mindre kul dock med sonen och din mamma..Hoppas att det löser sig.

Här rullar livet på i 180 som vanligt..



Kramiz Annica

Postat av: Therese

Åh vad mysigt med en liten bebis. Och vilket gulligt namn!

Kram

2008-10-29 @ 11:01:27
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback