Hegen som gick och lite till

I fredags bar det iväg till campingen. Mikael körde bil och husvagn och jag den lilla lastbilen. Det är en härlig känsla att komma ner och få vagnen på plats. Några har redan kommit och det blir stora kramkalaset. Så mysigt som bara den. På kvällen var det samling i ett tält men vi orkade inte utan somnade ganska snabbt i var sin soffa. :) så även på lördags kväll kan jag säga.

Vädret kunde vi inte klaga på heller. Jag är som en kräfta i ansiktet och det bara genom att vara ute och greja hela helgen. Anders, Elin och Vilma kom på lördag förmiddag. De hade legat över på hotell Strandbaden över natten och Elin var aldeles lyrisk. Så underbart fint det hade varit.

Det var tur att de var hos oss och hjälpte till för fy attan vad jobbigt det var att få ordning på det nya förtältet. Tältet är helt annorlunda än dem vi haft innan och det var pinnar till förbannelse. Vi har till och med pinnar över som ingen kan förstå vad de är till??? Nu är tältet på plats och golvet är hur välgjort som helst så nu får vi ha kvar denna platsen framöver.

På söndagen var det årsmöte i föreningen. Jag hade tänkt åka dit men lät bli eftersom det bara är Sune och jag som kan receptionen så fick en vara kvar och då valde jag det. Sune åkte istället. Efter årsmötet rullade det in lite fler vagnar och det blev nya kramkalas.  På fredag öppnar campingen officiellt och då blir det nog många vagnar som kommer.

Vi var inte hemma förrän klockan 22 på kvällen och då var vi dödströtta. Framför allt Mikael som hållit på hela helgen. Nästa gång vi kommer ner så skall vi göra ordning insidan på tältet. Möblera och sätta upp lampor och så.

På måndagen var jag på min årliga gyn-undersökning (årlig haha 2,5 år sedan senast). Allt såg bra ut men en liten opjustering väntar framöver och i och med det skall jag tillbaka om två veckor. Minder kul men jag tänker inte på det så mycket.

Jag träffade Renata på väg därifrån och vi bestämde att ses i morgon och diskutera vårt projekt. Jag åkte till Kållered och inhandlade lite smått och gått till förtältet. När jag kom hem var jag dödstrött och kände mig lite risig. Och det var inte så konstigt. Under natten brakade det loss. Feber och magsjuka!!! Fy attan säger jag bara.

Det har visat sig att Vilma hade spytt en gång på hotellet och det var en sådan där enorm omgång som inte var babykräkning. Under söndagen fick Anders magsjuka och jag natten till tisdag. Så kan det vara med små babybassiller. Hoppas Mikael och Elin klarar sig. Anders skulle åkt till Thailand på fem veckors jobb igår men fick skjuta fram det en vecka.

Idag är livet lite bättre igen och nu gäller det att hämta krafter igen. Tycker att jag nyss gjorde det efter förkylningen.  Meningen är att Mikael skall köra ner mig till campingen i morgon kväll. Vi får hoppas att det blir så.

Oj vad långt detta blev. Ha det gött nu alla vänner.


Kommentarer
Postat av: Zara

Ni kunde ju inte fått en bättre start på husvagnssäsongen med strålande väder och allt. Tänk vad bra ni ska ha det nu.
Hoppas att ni mår bättre och lova att du inser dina begränsningar när du är i vagnen!
Kram

Postat av: Therese

Usch och fy för magsjuka. Vi har en liten pojke här hemma som är sjuk idag. Frågan är bara om det är en regelrätt magsjuka. Han vill nämligen äta emellan och sen när han spyr får han bara upp väska inget av den maten han har ätit.
Han kanske har fått in sig nåt ute, han biter ju på naglarna så det vore inte helt konstigt om han fått nåt litet skit i sig.
Oj, detta blev långt.
Hoppas att du mår bra nu och att du solar nere vid husvagnen.
Kramar om

Postat av: Martina

Hej vännen. Gött o komma i väg med vagnen....nu e maxan med glad väl??? Kramar till er alla

2007-04-23 @ 19:35:40
URL: http://martina73.blogg.se
Postat av: Bettan

Så härligt att ni kommit på plats. Skulle vilja se er när ni skulle satte upp tältet och när ni fick pinnar över, kan tänka mig att det kom en del fula ord innan ni var klara. Hoppas att du är frisk nu.
Ha en bra dag.
KRAM

2007-04-25 @ 09:57:46
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Milo

Du gör sååååå snygga kort! =) =) =)

2007-04-28 @ 12:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback