Vart tog värmen vägen? Och lite annat bladder.

Nu är det inte alls så varmt längre. Jag hade just slängt av mig kläder, strumpor och skor men nu får jag ta på mig dem igen. Är det det som kallas våren?

Det finns inget härligare än att vara ute och se hur hela naturen exploderar. Blommor och blader är bara hur härliga som helst att titta på. Fåglarna kvittrar för fullt och det är bara hopp i luften.  Ja, det var allt det positiva med våren. Tyvärr finns det också en del negativt med den. Näsan rinner, astman påkallar sin uppmärksamhet och kroppen mår tyvärr inte så bra. Jag hoppas att det går fort över i år. För det är inte roligt med allergi.

I torsdags var det sista dagen på dagiset för mig och i fredags stängde det totalt. Det fanns inga fler pengar sades det. Ja, jag kände mig färdig där så för mig gör det ingenting. Vi var dock där igår en sväng men det var utom dagisverksamheten. Jag och R träffade Kerstin, vår friskvårdskonsulent, och fick gå igenom ett prov och nu har vi diplom på att vi är friskvårdsinspiratörer. :) De ni är inte så illa för att vara jag så mycket har jag lärt mig ändå på detta dagiset.  Jo, en viktig sak till har jag med mig från detta ställe. Jag har träffat en hel del härliga människor!!!

En kurskamrat till mig och jag var på scrapmässa i lördags och det var kanonkul. Vi skulle gått i söndags också men då sa min kropp ifrån och jag var hemma istället.

Mikael har varit iväg hela helgen. Under lördagen var svärmor här och hämtade Max. När han kom tillbaka på kvällen var han helt uttröttad men nöjd. Han bara älskar att vara hos sin "farmor". Och det är inte så konstigt. Där får han springa i skogen hur mycket han vill och god mat finns det gott om för att inte tala om att han får 100% uppmärksamhet hela tiden. Han har det bra han. :)

Nej nu ska jag sätta mig och göra ett kort till. Jag har några jag skall ladda upp här senare idag.

Ha det gött.

Kommentarer
Postat av: Zara

Hoppas du får något annat roligt att sätta tänderna i. Ta det bara lugnt så din kropp orkar.
Underbara kort du gjort!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback