Fredag igen

Ja då var det helg igen. Jag vet inte vart denna vecka har tagit vägen? Den försvann i ett dunkel av trötthet kan jag säga. Jag var gräsligt trött efter det att mitt härliga barnbarn varit hos mig hela förra helgen. Tyvärr fick jag inte någon tid att återhämta mig för både måndagen och tisdagen var jobbiga på mitt dagis.

Fördelen med att ha deltagit på dagis är att jag insett hur lite jag klarar av. Jag hatar ljud och då speciellt höga ljud så som skratt, telefonsignaler och sådana personer som hela tiden måste prata. Jag bara älskar tystheten!!! Det innebär inte att jag är tråkig. Jag älskar glada skratt och prat men inte hela tiden.

Jag och en dagiskompis träffade en person i tisdags em som vill puscha på oss att starta självhjälpsgrupper. Det lät verkligen roligt och stimmulerande. Hon lovade också att vara handläggare för oss. Det kändes tryggt. Jag har hört mig för hos några nyckelfigurer och de är också possitiva. Vi får se vart det leder med andra ord: Den som lever får se. :)

Jag har denna vecka varit hos min bantarMonika. Det visade minus på vågen och det kändes väldigt bra. Monica är den personen i mitt liv som har lite koll på mig som helhet och det känns väldigt bra. Det är inte bara min vikt utan hela mig. Tack Monica!

Jag har också denna vecka varit hos min AstmaPia. Det är så härligt att träffa "mina" sjukskötersor. De har koll på mig och jag behöver inte känna mig ensam. De finns alltid där för mig. Tyvärr hade min andningskapasitet sjunkit lite. Detta beror sannorlikt på: rökning, vikt och min baby, Max. Jag fick också förnyatt alla mina recept inför den kommande pollensäsongen.

Ytterligare ett litet bakslag har jag fått i veckan. Min lungrönten visade någonting på min vänstra lunga. Det är troligt att det är någon rest från en lungiflamation men det innebär att jag skall göra en ytterligare röntgen. I och med denna röntgen som kanske innebär kontrastvätska måste jag ta ett njurprov. (det hänger ihop enl. läkaren) Detta prov har jag också tagit denna vecka.

Med tanke på vad min biologiska mamma dog i, innan hon fyllde 50 år är jag glad för dessa kontroller men hoppas att det inte är för lång väntetid.

Idag har jag också fått en kallelse till mamografi. Det känns som om man helt är i sjukvårdens våld.

Denna helgen kommer jag och Max att vara för oss själva. Mikael åker tidigt i morgon och kommer igen på söndag em. Han har en tuff helg framför sig. Denna skulle han tillbringa på ett tak med yngste sonen och hans kompis. Tyvärr är denna sonen sjuk. Istället blir det äldste sonen och samma kompis som skall fixa taket och det går säkert bra.

Maxs och jag skall njuta av sol. värme, avslappning och vila hela helgen och så hoppas jag att jag är pigg nästa vecka igen. Lite konstigt är det faktiskt att vara utan make hela helgen. :)

Kram till er alla och tack för kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Maria

Å vilka fina kort du har gjort! Kanske man kan få komma å lära sig stämpla?

2007-03-24 @ 16:45:29
Postat av: Anonym

Hej vännen. Har helgen gått bra utan make?? Det är rätt gött o va själv i bland ,jag håller med. Kramar till dig

Postat av: Lisbeth

Jösses, du är ju en riktig hejare på det här med bloggande. Håller tummarna att det fina vädret fortsätter ett tag till så att vi alla kan få njuta av vårens solstrålar. Tänk att det snart närmar sig ditt husvagnsliv, det är väl något positivt att se fram emot? Kram Lisbeth

2007-03-28 @ 10:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback