Liten men lång shopingrunda genomförd idag.

Veckan bara rusar iväg. Men vi har haft en ganska bra helg. Den började inte så bra för maken kom hem med magsjuka i torsdags. Han kom hem när jag inte var hemma och han ringde genast till mig för att förvarna. Innan jag han lägga på luren så började jag må dåligt. Undra hur mycket magsjuka det kan sitta uppe i huvudet???

Meningen var att vi och ett par till skulle åkt, med husvagnarna, till Lidköping denna helgen men det blev inte så. Det skall snart bli mormor och morfar och deras dotter mådde inte så bra och med magsjuka här så ställde vi in det hela. Som tur var blev det ingen långvarig magsjuka och min stannade i huvudet och det var ju bra. Det innebar att vi kunde fixa och städa lite här hemma. Det kändes skönt. Tyvärr så gjorde jag som vanligt alldeles för mycket och lördagen blev inte så rolig. Ont över allt kan jag säga. Inte blir det bättre av att somna i soffan med huvudet lutat mot min onda arm. Men maken fick under lördagen gjort massor av saker som inte har blivit av på länge. Även en hel del städning har blivit gjort.

Nu kände vi att vi hade varit jätteduktiga och i går kväll (lördag) beslutade vi att köra till Lidköping idag (söndag). Vi köpte ett nytt förtält hos husvagnsvenssons i Lidköping i våras och nu behövde de in för översyn och lagning. Tältet var med om en olycka på campingen i våras och därför behövdes översynen.

Klockan 10.00 skulle vi åka men det blev 10.24 istället. (ganska bra för att vara oss) Kaffe och mackor hade vi med oss. Dessa hade maken gjort eftersom jag var sen med ett bidrag till en utmaning och var bara tvungen att fixa med den. :) Det var jättemysigt att äta mackor och dricka kaffe i bilen. Väl framme i hos Husvagnsvensson blev det en liten ronda med vovven och sedan gick vi in. Vad då husvagnsvensson??? Halva butiken var julsaker! Tomtar och granar i mängder! Julmusik var det också. Inte dyrt heller. Vi fick lämnat vårt tält och köpt lite julpapper och snören. Lite extra krokar och sådant till vagnen hittade vi också. Och Maken fick äntligen sin efterlängtade manick som går under namnet HULKEN. Kan ni gissa vad det är?

Sedan går det ju inte att komma ifrån att jag är scrapskadad. Man vet ju var alla scrap/stämpelaffärer finns. (Hmm man kan leta på nätet innan man åker också) Nu fanns det ju inte så många att besöka så här på en söndag men en fanns det. Jag har varit på Slöjddetaljer i Skara. (Nej jag såg inte Bert Karlsson) Jättekul att se i verkligheten. Inte så jättemycket scrapsaker men jag har Fiskars öljettsättare med mig hem, trallalala. Verkar helt okej för mina ömma fingrar. En stans och ett paket brads blev det också.

Mera kaffe och macka och sedan vände vi kosan hemåt. Konstigt att vägen var mycket längre hem??? Vi stannade till i Göteborg och köpte med oss kinesmat hem och landade här hemma igen kl. 18.25. Nu är jag mätt och belåten och väldigt trött. Jag är ingen åka bil människa och 35 mil i bilen gör mig ganska mör. Men nöjd känner jag mig ändå.

Nu skall jag göra klart och ladda upp mitt bidrag i tävlingen. Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Cia

Å Husvagns Svenssons i Lidköping är en affär jag gillar massor, det finns ju sååå mycket mer än bara förtält å annat :-)

Skara Bert ser man ganska ofta då man är i Skara med omnejd. Du kunde ju kommit hem till mig och shoppat, jag bor i Kvänum ca 2 mil utanför Skara och ca 2,3 mil från Lidköping :-)

Cia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback