Målning i massor

Denna vecka har det varit målning av alla de slag. Jag sitter och målar alla mina nya stämpelmotiv (nja inte riktigt alla för "klistret till mina omonterade stämplar är slut såjag måste ha nytt). Som inte det räckte så har vi också beslutat oss för att måla om i vardagsrummet. Det skulle vi aldrig gett oss på kan jag säga. Som tur är finns det småburkar så att man kan provmåla. Det har vi gjort så nu ser rummet inte klokt ut. Massor av olika färger är det där. :)

Jag hade tänkt ut att jag skulle ha bruna väggar och en fondvägg med mörkare brunt. Det var jag helt säker på men det såg jättedystert ut. Vi provade några mer "glada" bruna färger men de gick i gult och orange och det var inte heller snyggt. Så skulle vi testa en brunröd nyans och till det grått. Den brunröda går åt vinrött till så det funkade inte. Att titta på färgprover är som att titta på Twinklarna omålade - ingenting stämmer!!!

Just nu lutar det ändå åt grått på väggarna och brunt på en fondvägg. Vi skall bara ha tag i en "glad" brun färg som inte går i gul-rött. Hur vi nu skall hitta den???

För övrigt har veckan varit ganska tråkig eftersom jag blev förkyld. När jag blir förkyld brukar det slå ganska mycket men peppar peppar så illa är det inte. Jag mår lite bättre idag och hoppas att det inte skall bli något bakslag.

Idag klockan 09,00 skall jag lämna Max för klippning. Han är väldigt långhårig och det är jobbigt nu när det är så söligt väder me jag har som vanligt ångest över hur han skall se ut när jag hämtar honom.

Helgen skall vi tillbringa i husvagnen och då i Örby med goda vänner. Det skall bli en minikärringrunda imorgon. Trevligt!!

Nästa vecka skall jag börja göra kort av mina nymålade stämplar. Det skall bli kul.

Ha det gött i stormen.
kram till er alla

och tack för att ni kommenterar i min blogg.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, vad roligt att få se kort med Penny Black stämplar!
Själv var jag i Borås idag och köpte söta stämplar hos Magnolia:)
Många som renoverar lite nu, vi håller på att fixa i allrummet på övervåningen. Vi ska tapetsera, lägga nytt golv och sätta nytt tak...mycket blir det:)
Kramisar

Postat av: Zara

Spännande med ommålning, men det är verkligen hur svårt som helst att få till rätt färg. Vi har fel grön färg i hallen och det har fortfarande inte blivit ommålat såhär tre år senare...
Kram

2006-10-30 @ 09:16:46
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Bettan

Hoppas att ni hittar den färg ni vill ha. Det är inte lätt för det fins ju miljarder olika.
Hittade du något fint på din minikärringrunda?

Ha en bra dag. KRAM

2006-10-30 @ 11:05:11
URL: http://bettansblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback