En händelserik dag för mig.

Ja, det har det verkligen varit. Jag vaknade klockan 06,00 i morse av några ljuva toner från köket. Det var maken och yngsta sonen som satt och åt frukost. Jag blev lite nostalgisk av mig. Det är ju några år sedan sonen satt och åt frukost med maken.

Anders kom hit igår efter jobbet för att hjälpa till och tapetsera och sedan sov han över. Det var supermysigt kan jag säga.

Idag klockan 10,00 skulle jag träffa min kontakt på försäkringskassan. (En jättegullig ung tjej som bara varit anställd i två månader = oförstörd) Vi skulle titta på ett projekt som de genomför med EU-bidrag. Det heter OMSTART. Vi träffade chefen för stället som berättade om deras verksamhet.  Om man får mer EU-bidrag kan man gå där i 3 månader om man inte får mer pengar är det året ut. Vad det innebär är samma som namnet. Det är för oss som har varit hemma länge. Det finns tre block inom projektet. 1. Data 2. Hälsa och kroppsvård 3. Målning/hantverk. Det hela går ut på att man skall komma ut i arbetslivet igen, få rutiner och att träffa människor. Varje dag mellan 08,30-12,00 skall man vara där. Jag skall börja där på måndag. Hej och hå vad fort det gick! Men jag som är lite orolig för om jag skall orka varje dag beslutade vi att jag skulle går tre dagar nästa vecka.  Om jag inte klarar mer så kan jag förlänga min 3-dagarsvecka några veckor till.

Just nu sitter jag med lite ångest. Det känns jobbigt men också lite spännande. Orolig är jag ändå om jag skall orka. Men någon gång skall man ju ändå börja. Vad det gäller innehållet under dagarna är jag inte speciellt impad. När chefen berättade om datordelen och om folk som aldrig vågat testa att trycka på onknappen sa jag att jag hade mer problem med att hitta off-knappen. :) Vad det gällde hantverksdelen så tittade jag lite innan jag gick och de höll på att göra julkort av en ganska enkel variant men man kan måla tavlor också och det har jag aldrig gjort. Friskvårdsbiten är väl det som är mest outforskat för mig så kanske kan det vara någonting men huvudsaken är att få in rutiner. Håll tummarna för mig så att jag klarar detta.

Efter detta besök denna okristligt tidiga morgon beslutade jag mig för att besöka ÖB som hade invigning idag. Åkte dit och efter lite knöl kom jag in på parkeringen. När jag låst bilen och satte kurs mot ingången såg jag!!!! Ullared släng dig i väggen. Jag vände och knölade ut mig och bil för vidare färd mot Kållered....

...i Kållered var jag på BR och köpte prinsesskläder till Linnéa, en stor duk till Elin på Hemtex och en snabbis på Coop. Sedan var jag ganska slut. På vägen hem när jag körde av motorvägen var det åter igen snygga pojkar med snygga uniformer (nåja enligt mitt tycke för mycket gul reflex) men idag var de inte intresserade av mig så jag fick rulla förbi. :(

Skam den som ger sig tänkte jag och tog en ny sväng till ÖB. Denna gången var kön till gratiskorven och kaffet längst så ganska snart kom jag in. En positiv upplevelse kan jag säga. Rent och snyggt var det. Massor av bubbelkuvert till bra priser och massor av andra prylar. Inte för att jag skulle ha något men nyfiken var jag och lite slank ner i kundkorgen.


När jag kom hem åt jag lunch och gjorde ett grattiskort till Linnéa som fyller 6 år idag. Vi hämtade svärmor och åkte dit på kalas. Gisses säger jag bara! 20 pers och 28 grader. Det var tufft kan jag säga. Prinsesskläderna var uppskattade men man märker att hon har blivit 6år och den spontana glädjen är nu borta. Jag hoppas att den kommer igen.

Jag blev lite sentimental när jag tittade på mina tre barnbarn. Tiden går för fort. Linnéa 6 år, Emelie 3 år och lila Vilma som var nyffödd i förrgår (19 juni). Det går så himla fort. Kan ingen stoppa tiden lite så att jag hinner med.

På vägen hem stannade vi till i Olskroken där jag hämtade en liten beställning av varor. (Sparade 53 kr i frakt på det viset) Så nu kan jag montera resten av mina stämplar.

Nu är jag helt slut kan jag säga. Det har varit mycket som hänt senaste dygnet så nu går jag och nattar mig.

God Natt tjejer (och killar om ni är här)

Kommentarer
Postat av: Zara

Det lät som en spännande "Kurs", jag hoppas också att din ork räcker till. Vilken fin present med princessklänning, hon blev säkert glad även om hon inte visade det.
Kul med nya stämplar!
Kram

Postat av: Therese

Håller tummarna hårt imorgon. Det kommer att gå jättebra!!!
ÖB får jag se till att åka till någon dag:)
Kramisar

Postat av: Evelina

Spännande med ditt Omstarts projekt. Jag håller tummarna för att det ska gå bra och att du ska få jätteroligt imorgon! Lycka till!!

/Kram Evelina

2006-11-12 @ 22:30:38
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com
Postat av: Molle

Hoppas det har gått bra på Omstartskursen idag!
Vad synd att du inte fick träffa killarna i uniformena igen. kan ju vara kul, iallfall om man inte kör för fort*ler*

Hoppas du får en härlig vecka!

Kramisar

2006-11-13 @ 19:04:20
URL: http://molles-krypin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback