Första dagen på Omstart

Gisses nu är den gjord. Första dagen på Omstart. Det var väl så där. Jag var mest omtumlad över att vara där kl. 08,30 imorse och vaknade inte till liv förrän vid 11-tiden och jag slutade kl. 12,00. Först när jag kom var det kaffe sedan skulle jag måla ett självporträtt!!!! Inte min grej kan jag säga och inte vid den tiden på dygnet. Efter det så skulle jag måla min egen kaffemugg!!! Va, inte heller min grej men det blev en randig mugg i grönt och rött. Efter det var det veckomöte med Viktor. Han pratade lite om hur det ser ut på marknaden när man är sjuk och arbetslös. Vid denna tiden började jag att vakna till lite grann. Efter det var det data en timma. Killen visade mig det grundläggande i systemet samt on och off knappen. Efter det frågade han om jag kan någonting om data???? Hehe det mesta utom off-knappen sa jag. Nej skämt åt sido det finns säker en del att lära även om det är tråkigt att jag måste plöja igenom de grundläggande också men alltid lär man sig något. Sedan är det kapitel om virus, brandväggar, hemsidor och sådant som jag inte är så duktig på. Om man missar något så kan man arbeta hemifrån och det är ju inte så dumt. Summan av dagen är att det kan bara bli bättre och det beror på mig.

Extra trött var jag idag eftersom helgen varit ganska tuff. I lödags var vi på kalas hos Anders och Elin. Elin fyllde år. Det är bara att konstatera att jag klarar inte av att bära runt på en 8 kg tung Vilma. Höga ljud var det gott om också eftersom det var några busiga kusiner till Vilma där. Jag var helt slut efteråt. Dödstrött óch ont över allt men trevligt.

Söndagen gick åt till att städa och återställa vårt vardagsrum. Vi är jättenöjda med tapetvalet och njuter för fullt av det finna. Nu väntar vi bara på vår nya bokhylla.

Nu måste jag gå och lägga mig så att jag orkar upp i morgon igen. Jag har ju en viss förmåga att somna framför datorn och det vill jag inte.

God natt tjejer och sov så gott.

Kommentarer
Postat av: Zara

Hoppas att det kommer kännas mera givande idag och att du inte tar ut dig.
På vårt förra föräldrarmöte skulle vi måla porträtt av våra barn, jag HATAR bild, jag kände för att börja gråta, sedan satt teckningarna där på väggen som ett hån resten av terminen...
Nåja kom och tänka på det iom ditt självporträtt!
Kram

Postat av: Therese

Hoppas du fick en god natts sömn och att du får en bra dag idag.
Kramar om

Postat av: Evelina

Well, jag hoppas att du fått göra något mer utmanande idag än att trycka på on/off knappen ;-)
så du kan få känna att du gör något meningsfullt!

Kram

2006-11-14 @ 22:05:07
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com
Postat av: Lilo

Snart är det du som besvarar alla våra frågor under datatråden i Scrapbutiken. ;)Hoppas det går bra för dig!!!

2006-11-15 @ 13:45:18
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback