Men vart tog tiden vägen?

Det är en hel vecka sedan jag skrev senast. Vad hände igentligen? Är det så tufft att omstartas så att veckan bara rusar iväg?

I och för sig har jag haft en del internetproblem. Vi skall få com hem här och det är tydligen en hel del som skall fixas innan dess.

Nu har jag varit på Omstart 4:a gånger. Förra veckan var inget vidare. Det var tråkigt och jobbigt men igår kändes det lite bättre ändå. Nu får vi se hur det är idag. Denna vecka skall jag omstartas 4 gånger. Jag skall vara där en extradag (Fredag) för jag skall följa med till Tjolaholms julmarknad. Detta gör jag frivilligt eftersom det är kul att gå dit.

Projektet storstädning gick inte lika bra denna helgen. Dels var vi upptagna en del och del så hade jag så ont efter förra helgen så det fick gå lite lättare denna helgen. Har jag tur är jag klar fram vid midsommar :)

På lördag kväll kom Anders och Vilma hit. De hade med sig en fd klasskompis till Anders som har haft en hel del strul i sitt liv. Nu verkar det ändå som om det håller på att rätta till sig för honom och det gör mig så glad.

På söndag eftermiddag kom svärmor och hämtade Max och vi åkte till Friport en sväng. Det var riktigt kul. Vi har inte varit där på hur länge som helst. Vi handlade ingenting men ändå kul att titta lite.

Fast affärer kan jag nog vara rätt trött på imorgon kväll. Vi skall åka till Ullared imorgon eftermiddag. Det blr nog en tuff utmaning.

Ytterligare ett projekt har jag (vi) startat. Att inte sova någon annan stans än i sängen. Vi har en förmåga att somna framför TVn och jag är ändå värre - framför datorn. I söndags lyckades gubben men inte jag. Igår lyckades vi båda men jag har sovit urkast hela natten. Nu får vi se hur det går ikväll.

Jag har, sedan jag blev sjuk och inte orkar läsa böcker, en ny favorithobby. Lyssna på cd-böcker. Det gör jag hur mycket som helst. Det är underbart att höra en bok rakt in i örat. Problemet är bara att dessa cd-böcker är ganska dyra. Detta löste jag med att börja låna på biblioteket. Toppengrej! Att få lyssna på så många böcker helt gratis. Problemet är dock att det sällan finns några bra böcker inne. Det finns en lita på alla böckerna de har men man får aldrig se böckerna!!! Det är görtråkigt. Visst man kan ställa sig på kö men kön är orimligt lång. :(:(:(

Nu till en kanonrolig sak som hände förra veckan. Ejris på Scrapbutikens forum hade en utlottning på pp tavlor och jag vann! Jippi. En dag i veckan damp  tavlan ner och den är jättefin. Tack snälla Ejris. Jag bara älskar den.

Nej nu måste jag göra mig i ordning för färd till Omstart
Kram till er alla

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det låter verkligen trevligt med julmarknad... kanske man skulle ta sig en sväng dit?! Och hur gick Ullared? Det är ju utmattande bara man tänker på det så här års (innan jul). Jag ska snart börja tänka på det, bara jag fått samlat lite kraft :-)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback