Stress-och avkopplingshelg.

Ja, hur hänger det ihop? Förra veckan var jag på Omstart 4 dagar. Den 4:e dagen var vi på Tjolaholms julmarknad och det var kul. Jag har aldrig varit där förut. Massor av fina saker fanns det att titta på och om man ville och hade råd så var det bara att handla. Jag handlade bara nybakat bröd. (så duktig kan jag vara ibland) Det var dyrt där men så otroligt fina saker.

På Omstart håller jag på att göra dörrkransar. Två stycken blir det men attans vad enen sticker i fingrarna. Kul är det ändå. första gången jag gör dörrkransar.

Ullared gick toppenbra. Lagom med folk och några julklappar inköpta. Kläder till gubben och byxor till mig. Vi fick även laddat upp med lite städ-tvätt-hygienartiklar också.  Patroner till skrivaren och fotopapper blev det också.

På torsdag kväll bestämde vi att helgen skulle tillbringas i Helsingborg med resa till Tyskland. Snabba ryck här kan man säga. Max fick vara hos svärmor. Inköpslista skrevs för allas önskemål och snabbpackning av husvagnen. Det är härligt att så mycket finns i den så att det inte blir så jobbigt att packa. Klockan 17,00 startade färden söder ut. CD-bok och kamben roade vi oss med på färden ner. CD-boken gör att tiden går ganska fort. (Just nu är det Dan Brown - I cirkelns mitt som vi lyssnar på.)

Väl där nere så slappade vi framför TVn och la oss i rimlig tid.

Lördag morgon gick vi upp 6,30. Då hade jag gärna stannat kvar i sängen en stund till. Kl 07,45 åkte vi med färgan över till Helsingör. Sedan är det mera CD-bok och många mils körning till nästa färga. Vilken cirkus det är igentligen. Massor av mil i bilen, Färgeturer och sedan snabbshopping i Tyskland för att snabbt ta sig tillbaka till Danmark igen. (Man får tillbaka 250 dk om man åker tillbaka inom 2 timmar)

Klockan 17,00 var vi i Sverige igen. Nöjda och glada köpte vi med oss kinamat till vagnen där vi sedan bara satt och kopplade av. TV, god mat, ett glas nyinköpt vin gjorde susen efter denna dag. Sova i soffan är inte heller helt fel. Söndagen började mjukt och skönt. Vi slappade och tog det lungt vädret var fint och vi bara njöt. På vägen hem stannade vi till på Väla centrum. Jag shoppade några tröjor. Clas Ohlsson och Panduro fick också besök av oss och vår plånbok. En julklapp är också inhandlad. Onyttig mat blev det också innan vi vände kosan hemåt. Vi var hemma klockan 18,00. Då packade vi ur bilen och delade upp vem som skulle ha vad och så kom svärmor med Max.  Så mysigt att få träffa honom igen.

Ja, det har varit en stressig vecka. Lite mer än vad jag orkar med känner jag. Förutom allt detta har jag även varit i bassängen och tränat två gånger. 

Men nu tror jag att vi har gjort det mest stressade för i år. Nu skall vi bara njuta av julförberedelserna och till lördag åker vi till Hälsö och mina föräldrar. Det skall bli så skönt.

Nu skall jag iväg till Omstart igen och sedan till basängen.

Ha det gött alla.

Kommentarer
Postat av: Zara

Men vilken vecka, jag blir matt bara av läsningen, det låter i och för sig som roliga aktiviteter, men ta hand om dig!
Kram

Postat av: Bettan

Oj, vad du har hunnit med. Ta det nu lungt så att du inte har en massa värk över jul. Så synd att du inte kan komma på lördag. Längtar efter dig.
KRAM

2006-11-27 @ 10:12:53
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Ja, kära nån, det låter verkligen som en intensiv vecka!!
Trist att du inte kan komma på Maran, jag ahde sett fram emot att få träffa dig IRL. :-)

Kram
/Evelina

2006-11-28 @ 11:40:56
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback