Äntligen klart.

I våras började vi att bredda vår uppfart. Vi flyttade några buskar och sedan grävde maken ur marken för att lägga grus. Efter det har ingenting hänt. Det har inte sett klokt ut på vår framsida kan jag säga och sådant hatar jag. Förr innan jag blev sjuk hade jag själv grävt, fyllt och satt plattor där men det går ju inte idag.

Denna vecka har det äntligen satt fart och igår eftermiddag var det klart. Jättefint blev det. Vi tog inte plattor som vi tänkt oss utan små stenar i grått.

Igår tog jag mig i kragen och storstädade hela sovrummet inklusive rensning av garderoberna. Det behövdes kan jag säga.  Och om det var så smutsigt i sovrummet kan man bara ana hur resten är så nu är det bara att fortsätta. Finns det någonting härligare än att krypa ner i en renbäddad säng?

Problemet idag är dock att kroppen inte riktigt är vän med mig idag, mina fingrar hade jag gärna bytt bort just nu.

Eftersom vi har tillbringat så lång tid i husvagnen har det blivit dåligt städat under lång tid och även innan dess var det si och så eftersom jag har haft så ont i kroppen.

I lördags var jag och hjälpte en kompis, som skall flytta). Hon ville ha någon med sig när hon rensade källarförråden.  Hennes syster kom också och körde iväg allt som blev till skräp. Jag gjorde några fynd som fick byta hem. :)

På lördagskvällen kom ett par kompisar hit på fika. Trevligt var det.

Jag kan säga att det för ovanlighetens skull har varit en intensiv helg men ändå kul. Jag har även hunnit att stämpla lite med mina nya stämplar så några kort skall väl snart vara gjorda. Däremot hann jag inte ladda upp några utmaningar som skulle vart inne igår kväll. Jag var för trött.


Kommentarer
Postat av: Zara

Jösses vad duktig du är, förstår att kroppen inte riktigt orkar med. Du måste ta hand om dig!
Kram

Postat av: Bettan

Ja du vad, gör man med dessa kroppar vi har. Vi vill ju så mycket själva det är så svårt ibland att inse att det går inte. Sen får vi lida pin. Men det är det värt när man kryper ner där i den renbäddade sängen.
Skönt att du slipper att titta på den där halvfärdiga uppfarten längre, sådant kan ju göra en tokig.
Ha en bra dag. KRAM

2006-10-23 @ 10:26:29
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Therese

Nu längtar jag efter att få se dina nya kort!
Måste försöka få till så du kan få din die någongång. Jag kör ju förbi utanför dig en massa gånger i veckan.., *skäms*
Kramar om

Postat av: moma

Jag vill också se dina kort.

Härligt det låter med nystädat sovrum, det skulle jag med behöva. Du får ta det lugnt med städandet.

2006-10-26 @ 13:56:31
URL: http://monma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback