Jag är inte klok bara så att ni vet!

I morgon skall vi på namngivningsfest för Vilma. Det är andra gången på 22 år som jag skall träffa sonens släktingar på faderns sida. (Första gången var när sonen tog studenten).

Lite oroligt är det allt kan jag säga. Speciellt nu för tiden när man är arbetslös och sjukpensionär. Igår var jag och köpte nya kläder men blev ändå inte helt nöjd eftersom det sitter minst 10 kg för mycket på denna kroppen.

Håret var jag och klippte/färgade för några veckor sedan så det skall bara fixas till men jag tittade mig i ansiktet idag, huga ligen. Smink är någonting jag sällan använder eftersom jag har allergi mot många sådana produkter.

Jag har fått sådana ytliga blodådrer i ansiktet och ser inte klok ut men vad göra åt det???

Mina naglar som alltid var målade förr har inte varit det på ett år och jag bröt en nagel förra veckan. :(

Jag bestämde mig idag för att köpa ett nytt nagellack. Nagellack och maskara kan nog göra undervärk tänkte jag och åkte till vårt Köpcener, Kungsmässan.

Väl där kunde jag inte låta bli att snegla på denna jungel av ansiktsfärg. Nagellacket för 30-40 kr tyckte jag var onödigt. Jag har ju massor av flaskor hemma.

En tjej frågade om jag ville ha hjälp. Jag tackade nej men ändrade mig. Man kan ju alltid höra vad de har att säga. Det kostar ju ingenting....

Urk säger jag bara. Tjejen var utbildad hudterapeft och tittade granskande på mitt ansikte. Hon berättade att när man har så ytliga ådror i ansiktet så kallas det för någonting. Hon ville att jag skulle gå till en hudläkare.  Sedan ville hon testa lite brunkräm på mig och lade ner hela sin själ i detta.

Vad kan jag säga? Hon lyckades dölja det mesta av mina röda ådror.

Nu sitter jag här med en jättefin hudkräm för 750 kr. I och för sig ingick ett erbjudande med flera småtubar ansiktskrämer, nesesär m m.

Men hur många stämplar får man inte för 750 kr??? Så blir det makaroner några dagar till. Jag hoppas maken har förståelse för detta. Detta är mycket svårare att försvara än stämplarna för samma summa.

Jag hoppas också att sonens släkt uppskattar mitt utseende imorgon.

Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Isabella

OH vad mycket pengar?
Säker på att hon inte lurade dig?

Postat av: Monica

Lycka till Bammie!!!

2006-10-13 @ 22:47:24
URL: http://www.monnah.com/
Postat av: Bettan

Vännen du duger väll som du är.
Hoppas att ni får det trevligt idag.
Kul att man kan komma in på din blog. igen jag har haft väldiga problem inte med att komma in med med att lämna en kommentar.
KRAM

2006-10-14 @ 10:25:53
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Moma

Åh vad pengar! Wow, det var dyrt.
Fast ag är säker på att resultatet är väl värt pengarna, i alla fall om det ger lite extra självförtroende som du kanske behöver just i morgon.
Till slut vill jag bara säga som Bettan, du duger precis som du är, det ska du komma ihåg!

2006-10-14 @ 20:30:34
URL: http://monma.blogspot.com/
Postat av: Anonym

knepet är inte en dyr brunkräm för att dölja det röda, utan ett grönt täckstift innan brunkrämen. isadora säljer det gröna stiftet, som neutraliserar det röda för under hundralappen!
Lycka till!

2006-10-15 @ 14:47:25
Postat av: Tinafina

Bammie, hoppas att det gick bra igår! Är nyfiken...om du vill uppdatera..
kram Tina

2006-10-15 @ 22:14:56
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Martina

=))) du e allt tokig. Inte dåligt pris för en brunkräm inte men kan tänka mig att den är bra. Skoj att läsa att det gick bra och du duger ju som du är det har vi kommit fram till innan- Kram Martina

2006-10-16 @ 14:26:28
URL: http://martina73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback