Underbara helg

Vilken härlig helg vi har haft. Vi anlände till Hanatorps camping på fredag eftermiddag. Ägaren till campingen hälsade oss välkomna och vi fick välja vilka platser vi ville ha. Vi ställde oss nära toaletterna och med utsikt över den härliga sjön. Stormen hade avtagit och solen lyste när vi kom dit. Helt underbart vackert!!!

Max (som är nyklippt och ser urtöntig ut) var överlycklig och rusade runt som en stolle.

När vi skulle undersöka toaletterna visade det sig att där fanns ett kök och ett uppehållsrum också. Vi bestämde raskt att där skulle vi tillbringa kvällen.  Vi åt god mat och drack gott vin. Vi satt i sofforna och småpratade samtidigt som vi såg på TV. Vi hade tänt massor av levande ljus.

Lördagen startade tidigt. Först var vi på loppis. Det var en idrottsförening som har försäljning varje lördag. Billigt, rent och snyggt var det. Sedan var det tygaffärer vi besökte. Tyvärr så stänger de så tidigt redan kl. 13,00 så vi hann inte så mycket. Som tur var hade vi erfarna kompisar med oss som ledsagade oss till de bästa affärerna. Jag fick dock massor av idéer om gardiner till vardagsrummet. (Skall ju bara bestämma färg på väggarna först.)  Vi köpte dock gardiner till gästrummet, tyg till en stor duk, dukar till husvagnens bord, knappar och lite band till scrapbookingen.

Det var billigt att handla så det kommer att bli en helg till kan jag säga.

Efter denna runda blev det att sova lite och sedan upprepade sig fredagskvällen i repris.

På söndagen åkte vi iväg och promenerade vid en ruin som låg högt upp så att man såg massor. Sedan åkte vi tillbaka och åt lite mat. Packade och for sedan iväg hemåt. Vi stannade till i skoaffären där jag fick mig ett par nya skor.

Under lördagen regnade det massor men söndagen var det strålande sol hela dagen.

Det har varit en helt underbar helg som kommer att upprepas kan jag säga.

Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Visst är MARK fantastiskt ;-) (Man måste ju puscha lite för sin hemkommun :-) ) Var det på Hyltenäs (Seatons) kulle ni var och promenerade? Isåfall är det inte långt från både där jag är uppväxt och där jag bor nu (åt andra hållet) På våren brukar där finnas hur mycket liljekonvaljer som helst i skogen nedanför kullen. Makalöst vackert!

/evelina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback