Söndag morgon

Då var det söndag igen. Mera snö har det kommit. Brr, visst är det fint men ack så kallt. Inte blir det bättre av att det är +1 grad nu.

I fredags kväll var vi uppe hos Johan och Emma en stund. Emelie hade inga riktiga vinterkängor och ekonomin var ganska ansträngd i familjen så då rykte vi ut.

Vi åkte till Kållered och Bäckebols skor. När vi kom in i affären visade det sig att det var 50% på alla skor. Det slutade med att denna fattiga familj fick vinterkängor till Emelie, gubben och mig. Vi var alla tre i stort behov av kängor. Allt gick på 950 kr. Bara Emelies känger kostade 600 kr i normalpris. Det var ett sådant där braigt märke. Hoppas att inte fötterna växer för mycket i sommar så kan hon ha dem nästa vinter också.

Igår hade vi grannarna här på middag. De hade även sitt barnbarn med sig. Det var mycket trevligt. Vi ville göra det som ett tack för hjälpen med posten i somras. När de gick hem så slocknade jag. Ingen melodifestival denna lördag heller.

Idag skall vi gå och titta på två hus som är till salu. Inte för att vi har några allvarliga tankar på att flytta men dessa två hus har intressanta planlösningar och ligger ganska bra. Så vem vet. :)

Igår eftermiddag ringde Anders från USA. 06,30 där och 14,30 här. Det var häftigt där han är. Han trivdes bra och alla var väldigt trevliga. Jobbet var också okej. Tyvärr var han väldigt förkyld. Han trodde inte heller att han skulle hinna se så mycket som han ville. Det är ju det som är nackdelen när man reser i jobbet.
Han är i en liten stad som heter Hamilton och tillhör Montana. Nu tror jag att jag kom ihåg rätt.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Va kul att titta på hus!
Och du, vi är inte TANTER förrän vi känner oss så.
Tror inte att varken du eller jag känner detta än.
Ha en bra dag. KRAM

Postat av: Eléonore

Så kul att titta på hus, även om man inte skall flytta så är det alltid kul att titta lite ;)

Tack för erbjudandet om däcken, skall kolla lite på vad det är för däck så hör jag av mig.

Jättebamsekram till dig min vän!

2007-02-25 @ 15:32:22
URL: http://eleonores-blog.blogspot.com/
Postat av: Ejris

visst är det trevligt att känna att man får lite mer för pengarna..de tar slut för fort ändå. har aldrig vart mot Ullared kanske dax för det nångång;)
kram

2007-02-25 @ 18:49:30
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Zara

Låter som en bra helg!
Skönt att han har det bra i USA!
Kram

2007-02-25 @ 21:55:23
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Eva-Lena

Kul att titta på hus. Man kan ju aldrig veta, drömhuset kanske står där en vacker dag ;)
Ha det gott
Kram Eva-Lena

2007-02-26 @ 13:19:18
URL: http://evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback