Å regnet det bara öser ner...

... ja, inte har det varit många timmar uppehåll. Det innebär massor av arbete för oss aktiva på campingen. Marken är så mättad på vatten så det behövs inte många mm regn förrän vi har stora pölar igen. Nu har vi dock pumpat vatten ut i havet i över fem dygn och jag hoppas verkligen att det inte fortsätter regna så mycket.

Jag kan bara konstatera att jag inte har lärt mig speciellt mycket av min sjukdom. Jag har tagit på mig alltför mycket ansvar på campingen (av den anledningen att de som skulle ta ansvar inte har gjort ett dugg). Allt regnande och alla campare blev för mycket och jag var nära att kollapsa. Det fanns de som försökte tvinga mig hem och vila men jag känner ju ansvar gentimot dem jag arbetar med och vägrade. Vi är alla lika trötta.

Och tyvärr har vi ju krafter kvar även i år som tycker att vi inte borde lyckas så bra med campingen så det kommer nya katastrofer hela tiden. Vissa kan jag inte skriva om här, inte ännu i alla fall men ett är då säkert. Vi hade inte behövt allt elende vi fått.

Trotts och tack vare) denna dåliga sommar och allt elende har ändå en hel del gjorts. Alla gator in till campingplatserna har grusats och gjorts iordning, samlingslockalen är så gott som färdigställd, en härlig trivselgrupp är bildad som fixat massor av kul saker m m.

 Så lite stolta är vi ändå trotts allt elende.

Nu hoppas jag på en fin augusti där man kan koppla av och ta det lungt.

Scrapbooking och korttillverkning vad är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback