Äntligen lite sol

Oj vilken tuff tid vi har haft på campingen. Så mycket vatten! Massor av platser har varit helt dränkta. Vägarna in till platserna har varit rena lervällingen.

Nu har vi dock fått grusat alla vägarna in till tomterna och även gjort iordning de platser som var ur funktion. Ett stor och dyrt arbete har det varit. Men nu skall vi klara oss denna sommar. Om några veckor när högsäsongen är över skall vi sätta oss ner och utreda hur vi skall göra med marken inför nästa år. Det helt otroligt vad annorlunda campingen ser ut i solsken.

Vi har ett jättestort tryck på platser. Folk nästan tvingar sig in. :) Och de som ligger här och skall åka hem vägrar att åka. Det är ett svårlöst problem eftersom vi har fullbokat men också roligt.

Men så trött jag blev av denna tiden. Jag tror att jag kan sova dygnet runt. Som vanligt återhämtar jag mig inte i första taget.

I tisdags hade vi 5-årig bröllopsdag. Den firade vi med att åka till Helsingborg, bo två nätter på hotell, äta gott, var i Helsingör och sov mycket. Trevligt!

Vi kom tillbaka till campingen igår torsdag. Vi var där några timmar och sedan åkte vi hem för att tvätta och idag skall jag till läkaren. Hoppas att det blir mer lyckat än förra gången.

Anders, Elin och Vilma har varit i vagnen sedan i måndags. De har blivit riktiga campare kan man säga. De trivs så gott i vagnen.

Anna-Lisa och Ingvar kom ner och hämtade Max i måndags för att vi skulle kunna åka iväg några dagar.

Max den stackarn har varit sjuk. Mikael var och klippte honom förra veckan och när de kom ner på fredagen var han så ynklig och jag kände inte igen honom. I och för sig brukar han inte vara så tuff de första dagarna efter klippningen men detta var konstigt. Det visade sig att han var sjuk och nu äter han antibiotika och han har även fått två sprutor. Vi har också fått reda på att man kan bli sjuk efter klippning. Inflamation i körtlarna kan man få.  Nu är han dock på bättringsvägen igen. Dock har matte och husse väldigt dåligt samvete för att de inte förstod att han var sjuk, Tur att han har en "farmor" som har bättre vett.

Nu skall jag åka till läkaren och sedan åker vi till campingen igen. Där vill vi ha massor av sol och det önskar jag att även ni får.

kram till er.

Kommentarer
Postat av: Anette

Stackars lille Max. Inte lätt att inte kunna tala om hur det känns. Hoppas det går bättre för dig hos doktorn. Ja, nu håller vi tummarna för sol resten av sommaren tycker jag.
Kramar från Anette.

2007-07-20 @ 12:09:04
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Fy vad trist med allt detta vatten, jag har sätt bilder från eran camping och det ser inte roligt ut. Vi har klarat oss kanon bra. Mycket bra drenerat där vi står.
Ha en fortsatt bra tid på campingen.
Kram Eva-Lena

Postat av: Junitjej

Vilken är din favoritparfym?
http://junitjej.blogg.se/1184957335_parfym.html
Ha en trevlig fredagskväll!

2007-07-20 @ 21:58:14
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Zara

Vilken mysig bröllopsdag ni hade!
Det låter som ni har fullt upp på campingen med allt kringarbee pga allt vatten. Hoppas ni hinner ta det lite lugnt också!
Kram

2007-07-21 @ 11:56:12
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Eléonore

Ja fy vad detta regnande har ställt till det över allt.
Vilken mysig bröllopsdag ni verkar ha haft, hoppas Max blivit bättre och att ni får en fortsatt bra tid på campingen!
Kram E

2007-07-25 @ 21:24:36
URL: http://eleonores-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback