Sjötomt

Ja det har de flesta platserna på vår camping. Vi har dock klarat oss någorlunda i år (vi har bytt plats) men många stackare har det inte så roligt. Vissa har väldigt hög vattennivå i sina förtält. De som har seglarstövlar ligger på gränsen att klara vattendjupet. Jag har något högre stövlar som tur är.

Det är inte bara campingen som har problem utan hela orten. Räddningstjänsten har arbetat intensivt i mer än ett dygn men det syns inte. Massor av stugägare har också översvämning och regnet fortsätter bara att ösa ner. Just nu har det faktiskt varit uppehåll i snart 20 minuter!!!! Jippi och hurra för det. De enda som är lyckliga är ungarna! De har kul i allt vatten.

Men jisses vad mycket jag har lärt mig om: Dreneringar, toalettfunktioner, Brunnar och framför allt hur mycket kan man inte lära sig om alla dessa amatörexperter??? Jag kan inte förstå att det finns så mycket människor som tror sig vara experter och vet ni vad? Alla har olika lösningar på samma problem.

Mitt i allt elende finns det guldkorn. Folk är trotts allt väldigt positiva och hjälpsamma. Jag är också väldigt glad över att få så mycket beröm för min insatts här på campingen. Inte gör det speciellt ont att det är vår förbundsordförande som gav en del av berömmet. :) Det behövs efter förra årets turbulens här på campingen.

Inte heller blir man ledsen av att ha ett gäng härligt positiva norrmän här. De är härliga kan jag säga.

Det var allt för denna gången. Nu hoppas jag/vi få sitta i vårt torra förtält och bara njuta ikväll utan fler missöden.

Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Ejris

har ju kommit SJUKT mycket regn tack o lov man bor på "kullen" så det är torrn men tycker så synd om de vaten drabbade..bada i alla ära men inte på land. KRAM i rusket /7Ejris

Postat av: Annica

Ja, här har jag totaltröttnat på allt regnande.. :( Blir ju allmänt less.
Allt bra med dig????
Kramiz

2007-07-08 @ 12:48:22
URL: http://anki72.blogg.se
Postat av: Zara

Jag är inte avundsjuk på campinglivet i dessa tider men det är roligt när det blir gemenskap och kämparglöd för att fixa allt!
Kram

2007-07-09 @ 12:11:47
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Ejris

hoppas NI INTE REGNAR BORT!! sjukt mycket blött i år:/ trött på det blöta nu
kram ejris

2007-07-12 @ 11:32:07
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Bettan

Hej vännen.
Nu är jag tillbaka igen och kan skriva i min blog och lämna kommentar i din.
Nu skall det ju komma fint väder till nästa vecka så att du kan njuta av campingen.
KRAM

2007-07-13 @ 19:03:33
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Annica

Hej!
Stort Grattis på bröllopsdagen, hoppas ni får en fin dag...:)
Stor kram

2007-07-17 @ 07:59:21
URL: http://anki72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback