Just nu älskar jag inte enkäter!!!

Vi fick för oss att dela ut en enkät till alla säsongare på campingen. Vem kom med den klyftiga idén tror ni??? Jag talar inte om det bara så ni vet.

Massor av bra information har vi fått. För att inte tala om alla positiva kommentarer. Vi har fått in över 82% än så länge och fler svar har vi att vänta. Jätteroligt är det att samla alla enkäter i en pärm. Givetvis efter det att vi läst dem. Men en sak kan jag säga: Det är inte så roligt att sammanställa svaren. Gisses vad jag har vänt blad i två dagar nu. Handlederna värker som bara den kan jag säga.

Men vi har fått in massor av information som är bra inför kommande säsonger. Mycket finns redan i planeringen och försvann i allt detta förbenade regn vi haft men en del är nytt också. Det roligaste är ändå alla dessa positiva kommentarer vi får.

Men jag har ändå en fundering!!! Varför ligger man på en camping (vissa i flera år) om allt bara är negativt??? Man betalar flera tusen för en säsongsplats och sedan går allt ut på att klaga. Vi har i år haft tre sådana vagnar och de tänker komma tillbaka även nästa år. Varför när allt är så bedrövligt och fel??? Jag kan inte fatta det. Men det finns andra som säger att det beror på att dessa människor är olyckliga i sig själva. Kanske är det så men varför inte istället försöka göra någonting åt sin egen olyckliga situation i stället för att klaga på allt och alla?  Det hade ju alla mått bättre av, eller???

Nu skall ju inte denna lilla löjliga skara försämra mitt humör. Det är ju bara några få säsongare som försöker förstöra för andra. De allra flesta har ju viljan till att förbättra för hela campingen och det är ju det som är meningen med en medlemscapming. :) Tråkigt bara att behöva lägga energi på skitsaker.

Inte vet vi idag vem som ingår i campingkommittén nästa år men en sak är helt klart. Den nya kommittén behöver inte börja från noll i alla fall. Vi/jag har förberett hur mycket som helst. Om jag ingår i nästa kommitté hoppas jag på att kunna ligga i solstolen betydligt mer än i år. :)

Idag ringde mor och frågade om vi vill komma på middag på söndag. Det skall bli jätteroligt eftersom vi inte varit där på hela sommaren.

Kanske åker vi ner till campingen på fredag så att gubben min kan köra sand på lördagen.

Skönt är också att svärfar har flyttat till sin lägenhet och nu är det bara det sista kvar att tömma i huset. 8:e oktober skall detta vara klart. Imorgon skall gubben min och hans syster fördela de saker som svärfar inte skall ha med sig. Tur man inte behöver bry sig om det kan jag säga.

Skönt är också att yngste sonen nu är flyttad till sitt nya hus och vi har inte ens varit med!!! Fast han säger att vi inte skall ha dåligt samvete. Det finns massor av jobb för gubben min senare. Jag älskar dem så mycket och längtar efter dem. Har vi tur så kan vi åka till dem på torsdag.

Tack för idag. Kram till alla som lämnar kommentarer. Okej då kram till er andra också då.

Kommentarer
Postat av: Annica

Vill bara säga hej och kram...:)

Postat av: Bettan

Hoppas att du får en toppen helg efter allt arbete du lagt ner.
Ha de gott! Kram

2007-10-05 @ 12:57:11
URL: http://bettansblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback