Oj vad pengar jag har sparat

Efter denna helgen kan jag känna mig rik! Jag hade inte möjlighet att besöka scrapmässan. :( Fast visst finns det roligare sätt att tjäna pengar på.

Jag hade så gärna besökt mässan men vi var tvugna att åka till campingen för att Mikael skulle jobba där. Nu blir det inte alltid som man tänkt sig. Natten till lördagen var det en storm utan dess like. Två förtält gick åt pipan och vi gick vakt i vårt.

Så på lördag morgon redan kl. 06,00 började vi plocka ner alla våra saker. Fram på dagen fick ett gäng hjälpa oss att dra ner tältet. Om ni bara visste hur tungt det är att hålla ett sådant tält i stormen.

Jag kan säga att lördagskvällen blev kort. Jag somnade före kl. 21 och gubben vid 21-tiden. Det var höstens första myskväll framför TVn i husvagnen.

På söndagen regnade det. Jag fixade en del i receptionen och Mikael satt i traktorn och körde åtskilliga lass med sand, grus och jord på campingen.

Nu är det bara två helger till som campingen är öppen. Sedan får husvagnen få runda hjul igen åk åka iväg. Vi har redan bokat in sista helgen i oktober då vi skall åka iväg med vänner och shoppa gardiner. Vi gjorde så även förra året och det var jättetrevligt.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Skönt att vi slapp en husvagnshelg i stormen.
Jag var på mässan och gjorde inte slut på jätte mycket pengar, men lite blev det allt :)
Ha det gott
Kram

Postat av: Zara

Ja tält i storm kan inte vara någon hit!
Kram

2007-09-18 @ 08:05:21
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Ejris

jisses som det blåst inte avis på dig med tänt o husvagn i sånt väder;)
tänk vad tiden går fort var ju nyss vår ju... o jag som har börjat med julkort i dag:/ jisses
kram

2007-09-18 @ 18:01:28
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Cim

Hej vännen, du e utmanad på en lista, kolla min blogg... Kram kram

2007-09-19 @ 07:12:41
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback