Så det kan bli och lite hemska saker.

Jaha då är det dags att skriva igen. Jag har ju varit hemma i veckan med min putande mage men i torsdags åkte jag ner till campingen igen. Med mig hade jag Lena vår granne på campingen. Torsdagen var ingen bra dag då jag hade nedrans ont i mitt sår/bulle. Fredagen var mycket bättre och vi var på Ullared en sväng. Det var Lena, Johan och jag. Jag skulle ha lite småsaker inför vår resa samt födelsedagspresent till Emelie som nu fyllt hela fem år. Allt gick bra men oj vad slut jag var efteråt. Det var det mesta jag gjort på länge. Därför somnade jag väldigt tidigt på kvällen. Sedan vaknade jag klockan 04,00 och trodde att det var krig eller något. Ett sådant ojud det var. Troligtvis var det en moppe utan avgassystem har vi förstått. Efter det kunde jag inte sova. Det blev en lång lördag. När klockan var 08,00 hade jag skrivit ett infoblad för campingen och vi åt frukost. Gubben arbetade några timmar på campingen och sedan var det dags att ställa siktet på hemresa. Fast det gör ont att lämna campingen när det är sommarväder. Vi åkte dock hem en snabbis och sedan åkte vi på kalas för Emelie. Det blev ett fint och trevligt kalas även om vissa moln uppstod också. (orkar inte gå in på dem just nu.) När kalaset var över var det meningen att vi skulle åka hem men gubben ville till campingen så det blev det istället. (= många mil i bilen - men vad gör det när man lyssnar på Mia Törnbloms cdbok, så dumt). Vi var en sväng hos grannen men var ganska slut efter en lång dag. Idag har varit en underbar dag. Jag hoppas att det blir fler sådanahär bra dagar i september. Vi vaknade sent och Johan hade redan beslutat middagen för dagen. Kokt torsk med äggsås. Så fick det bli. Vi fixade och donade en del på campingen. Lite stressade var vi men vädret var underbart. Det slutade med att vi åkte hem kl. 18,45. Mycket senare än vi tänkt. Varför är vi då så stressade? Jo, på tisdag em åker vi till Bulgarien en vecka. Det skall bli helt underbart. Nu kan jag börja njuta lite av resan. Magen är ju bättre och vi behöver komma bort. Det hemska jag vill skriva om är att min kompis Sune fick ett telefonsamtal från en campare som kört på E6-an mot Göteborg och sett en bil och husvagn ligga upp och ner vid vägrenen. Camparen kände igen ekipaget och sa att det var vår ordförande med make. Snacka om att vi blev oroliga. Vi läste GP på nätet och visst var det deras bil och vagn. De hade lämnat campingen knappt en timma tidigare. Summa sumarium av det hela är att det visat sig gått väldigt bra. De är blåslagna men inte mer. Tack gode gud. Jag vet också att de är hemma nu men bil och husvagn är det nog inte mycket med. Tyvärr var allt ganska nytt men huvudsaken är att de själva klarade sig så bra. Just som jag sa så åker vi nu till Bulgarien och jag hoppas på många härliga kommentarer att läsa när jag är hemma igen. (ps. inbrottstjuvar göres sig inte besvär då hemmet är bebott av andra) Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Ha en underbar semester tripp!

Så hörs vi när ni kommer hem igen!

Kram

Postat av: Annica

Ha nu en riktigt skön semester... Vila, ta hand om varann och njut.



Kram

2008-09-01 @ 21:15:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback