Varför skall det gå smidigt någon gång?

Nu är jag faktiskt lite grinig och jag tycker att det är berättigat. I torsdags tog jag stygnen efter operationen. Det såg inte riktigt okej ut men det skulle nog läka sig. Dock är det så att under såret har jag som en limpa och det är en blodsamling som kroppen skall ta hand om. Jag skulle ta det lungt under tiden och om "limpan" blir större eller börjar värka skulle jag åka till Varbergs sjukhus. Och vad händer? Jo, på fredag em känner jag att den blivit större och på lördag vaknar jag klockan 6 av att det gör väldigt ont. Vad göra? Jo, vi åkte till akuten och var där kl 07,30. Det gick snabbt att komma in och prover togs. En läkare kom in kl. 08,00 och undersökte mig. Hon sa att det var en vätskesamling som bör sugas ut men en kirurg skulle titta på det. 08,45 kommer en kirurg och säger samma sak men han slutade kl 09,00 och hans avlösare skulle ta över. Sedan hände ingenting och ingenting och ingenting. Vi satt bara där och väntade. Klockan 13,30 kom en läkare och han sa samma sak som de andra men var osäker på om de skulle göra det på akuten eller på operation. Han hämtade ytterligare en läkare och de båda undersökte mig igen och den sista läkaren säger att de inte skulle göra någonting!!! Den stora "limpan" var för hård. Om de skulle ta bort den nu så fick det bli en ny operation och det var inte så nyttigt för kroppen. Att suga ut "limpan" gick inte för den var för hård men med tiden kommer den att bli mer vätskeaktig och då tar nog kroppen hand om den själv. Under tiden skulle jag bara vila. Så efter 6,5 timmar kunde vi lämna akuten och åka tillbaka till campingen. Vilken rolig lördag vi fick. Just nu är jag så himla grinig. Jag tycker att min kropp stjäl så mycket av min/vår tid. Vi kunde gjort någonting roligt istället för att sitta på akuten. Om du har orkat läsa detta griniga inlägg är jag imponerad om du också orkar skriva en uppmuntrande kommentar också.

Kommentarer
Postat av: matilda

God morgon, vad ska du göra i dag?

Postat av: Natalie B

Låter jobbigt! be strong!



Jag vill tipsa dig om Plus i kassan.

Jag började använda sidan för två månader sedan och fick 392 kr första månaden och är denna månad uppe i 430 kr. Kika in här och se om det är något för dig!

http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=1198



Ha en bra dag!

2008-08-24 @ 09:35:26
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: Annica

Åhhh, det låter som svensk sjukvård i ett nötskal ....

Hoppas att du snart känner dig bättre.



Varm kram Annica Som numera är kortklippt igen :)

2008-08-24 @ 16:50:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Elsamaja

Nämen vad i hela friden har du råkat ut för, mitt i sommaren och allt, fy katten.



Ja det är ju strålande att så många läkare inte kan komma på tidigare, att dom inte kunde göra något, så hade du fått åkt hem tidigare, när du ändå står på ruta ett, efter alla timmar där...puh...du har all rätt att gnöla....



Jag skickar lite försiktiga kramar till dej, och hoppas på att den ordnar upp sej, fort nog, så att du får njuta av det som är kvar av campingsäsongen.



Kram

2008-08-27 @ 12:41:05
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Hoppetossa

såklart man orkar skriva en rad eller två!

Väntar på att du ska rulla lite med vagne å limpor....rulla åt mitt håll alltså å din stående plats på min gård....så vi kan tjöta lite å sortera!

Krya på sej lilla hon!

2008-08-28 @ 20:36:08
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback