Det gäller att se saker och ting positivt här i livet.

Idag var det meningen att jag skulle ladda upp alla mina julkort men så blev det inte. Varför undrar ni? Ja, kära vänner hur gör man när man inte styr över sitt liv? Klockan 13,30 idag möttes pappa och jag för att skriva ut mamma från sjukhuset. Det kändes bra efter fyra veckor att hon får komma hem. Tyvärr har den sista drabningen med lunginflamation och allergireaktion tagit hårt på hennes krafter. Så hon är inte speciellt pigg kan jag säga. Vi har dock fullt stöd bakom oss vad det gäller hennes fortsatta behandling. Så nu hoppas jag att hon får piggna till hemma i soffan framför brasan. Pappa var otroligt glad för att hon kommit hem. Jag skall ringa imorgon och höra hur det är. Efter att ha varit med och skrivit ut henne var jag och köpte lite julklappar som vi skall ha med oss till Irland. Det är inte helt lätt att köpa julklappar som ej tar plats och ej väger någonting. :) Väl hemkommen så tar maken bilen för att köra till sonen och kolla läget. Vi har varit lite oroliga för honom då han bara har praktiska bakslag hela tiden. Innan maken ens hinner upp till sonen får jag samtal om att sonen befinner sig på sjukhus. Just nu sitter jag här och är superorolig för sonen och maken har åkt till sjukhuset. Jag hoppas att han har färsk information med sig hem. Imorgon är det ett år sedan sonens liv rasade totalt och jag är mycket kritisk till samhällets vilja till att hjälpa. Den stöttning sonen fått är av familj och vänner. Väldigt lite från samhället kan jag säga. Som mamma har man inte heller rätt att söka hjälp för sin vuxna son men hör och häpna! För sin mamma kan en dotter och en son få hjälp. Hur rimmar det? Kanske kommer det foto på mina julkort någon dag. Vi får se. Jag förstår om ni inte längre orkar besöka denna trista blogg. Kram ändå till er som orkar.

Kommentarer
Postat av: Annica

Vännen, nu slår jag näven i bordet och säger att det räcker för er del nu. Det ska inte vara så, att någon får allt och andra inget.

Tycker så synd om er och hoppas det löser sig med sonen och mamsen.



Många varma kramar från Annica med familj

Postat av: Hoppetossa

Lämnar kvar en STOR & VARM KRAM!

2008-12-17 @ 22:04:11
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Hoppetossa

Lämnar kvar en stor & varm KRAM!

Du vet var du når mej!

2008-12-17 @ 22:06:39
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Eleonore

Nu tar jag internetsemester så jag vill önska dig en god jul och ett gott nytt år, ses och hörs igen 2009!



Kram Eléonore

2008-12-18 @ 12:05:50
URL: http://eleonores-blog.blogspot.com/
Postat av: Evelina

God Jul Bammie! Och jag önskar dig ett nytt år med mycket mera lycka och skratt och mindre elände än 2008 inneburit.

KRAM!

2008-12-19 @ 06:58:22
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback