Hjälp var tar tiden vägen igentligen?

Nu har vi passerat midsommar och högsäsongen är på gång. Jag märker en stor skillnad på hur många som är kvar här på campingen en söndagskväll. Det har säkert ökat med mer än 100% sedan förra veckan. Midsommar förflöt ganska lugnt och vädret var både och men varför klaga? Det kunde varit värre. Förra veckan var jag hemma och jag var helt slut. Barnbarnen har varit här i två veckor och det har varit både roligt och tröttsamt. Tyvärr är det bara att konstatera att jag inte har den orken jag borde ha. Återhämtningstiden är också lång. Alltför lång kan jag säga. Hm. Vad gör man åt det? När jag var hemma var jag på arbetsförmedlingen och där fick jag en jobbannons att söka. Tyvärr är det lite långt att åka in till centrala Göteborg för en 50%-tjänst. Men men jag har ju inte fått jobbet ännu men har äntligens sökt ett jobb. En kompis till mig har öppnat butik och jag har hälsat på hos henne två gånger redan. Kul att äntligen komma till skott. Hon har letat lokal länge. En annan kompis har flyttat denna helgen och jag hoppas att snart kunna hälsa på henne i nya lägenheten. Det får bli nästa gång jag är hemma. En annan kul sak som har hänt är att vi har hittat en kanonbillig resa till Bulgarien i september. Vi har prel.bokat men jag hoppas att det blir av. Vi har aldrig varit i Bulgarien och är jättenyfikna på hur det är. Resan är dock så billig att man undrar om det är sant och ändå är den bokad hos Ving. Denna vecka skall sommarvärmen komma igen. Det skall bli skönt med sol och värme igen. Jag hoppas att det håller ett tag. Den senaste tiden har inte varit så rolig med två stormar. Vårt tält och Johans tält har klarat sig bra men tyvärr har ett flertal andra tält blåst åt pipan. Tråkigt för det är mycket pengar som blåser iväg. Vad det gäller våra små söta barnbarn så är Linnéa nu stor tjej. Hon har slutat 1;an och några dagar senare tappade hon sina två framtänder där uppe. Aldrig mer kommer hon att se ut som vi är vana vid. Men söt är hon ändå. Emelie går runt och bara drömmer om att få tappa sina framtänder men det lär nog dröja några år till. Dock är hon fortfarande pappas lilla katastrofområde och så söt så söt. :)Vilma har fyllt två år och är nu stora damen. Hon fick en dockvagn av oss och den älskar hon. Nu kan jag också avslöja att vårt 4:de barnbarn är på väg. Vilma skall få ett syskon. Mamman växer och frodas och vi ser fram emot nästa underverk. Det enda jag funderar på är att hur kan jag snart sitta här med fyra barnbarn? Jag har inte ens fyllt 50 ännu. Gisses så det blev. Fast kul är det. Nej nu får jag sluta för idag. Tack för kommentarer och jag önskar er alla en trevlig sommar.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Trevlig sommar! Nu sitter jag här i mitt förtält och njuter.

Kram

Postat av: Annica

Kikar in och säger hej

2008-07-10 @ 22:07:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Annica

Jag har utmanat dig på min blogg



Kram

2008-07-16 @ 21:58:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback