Glad Påsk till er alla

Ur led är vädret i alla fall. Nu har det varit vår i flera veckor men hur ser det ut idag då? Mängder av snö och massor av vind! På campingen har det nu samlats ett gäng vagnar för att göra i ordning marken efter allt grävande men jag antar att de får skotta snö istället. :)

Hur mår vi nu då? Jo, Mikael har varit hemma hela denna veckan också. Trotts att han inte har feber har han ändå varit väldigt förkyld. Jag var hos läkaren i tisdags igen. Nu är sänkan nere på 14 och det var ju jättebra men det är ändå en bit kvar tills den är helt nere. Febern är nu äntligen sedan ett par dagar borta. Läkaren säger att detta kommer att ta tid så det är väl bara att kämpa vidare. Folk säger att min röst låter bedrövlig men vi tycker att den låter riktigt bra. Nu går det åtminstone att höra vad jag kraxar. :)

En positiv sak har detta ändå gett. När Mikael var hos läkaren säger hon till honom att både för din och din frus skull borde du sluta röka! Jaha sa
Mikael och så gjorde han det.

Jag som har svårare för att sluta har ändå blivit så rädd efter denna omgång förkylning att jag kommer att sluta också. Jag skall göra det med hjälp av tabletter. Tabletterna fick jag av läkaren. Skall börja på påskdagen. Eftersom jag blev så sjuk av tabletterna förra gången jag slutade bestämde vi att jag inte skulle börja förrän på påskdagen. Så att jag får några goa påskdagar.

Så nu har jag en tuff resa framför mig kan jag säga. Jag vet hur det var förra gången och ser inte fram emot att sluta men jag ser fram emot att vara rökfri.

Hur glad blir man inte av att titta in här och se att sonen varit här och komenterat? Sådant värmer en gammal mor. :)

Ha nu en riktigt god påsk i snöyran.
kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Ville bara önska trevlig påsk!
Må gott!

Postat av: Eleonore

Glad påsk vännen.

Kram E

2008-03-21 @ 07:39:01
URL: http://eleonores-blog.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Vilka fina kort du gör. Jag är väldigt imponerad på alla som kan. Jag har försökt men det var inte min grej. Jag gör istället smycken...av pärlor.
Ha en bra dag!

2008-03-21 @ 08:10:29
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Glad Påsk vännen!
Håller tummarna för dig att det går bra att sluta röka.
Kram på dig

2008-03-21 @ 08:17:57
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Martina

Det kommer du klara skitbra vännen.....snart är det två år sedan jag slutade och det har ju gått bra. Kan jag kan du :-). Håller tummarna för dig. Ha en riktigt Glad Påsk och hälsa gubben och Max. Kramis

2008-03-21 @ 10:44:45
URL: http://martinas.se
Postat av: Zara

Jag håller tummarna för att du ska klara av att vara rökfri!
Glad påsk!
Kram

2008-03-21 @ 15:27:50
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Therese

Glad Påsk!
Kramar om

Postat av: Elin

Hej hej!!! Glad Påsk!!! Jag längtar tills nästa söndag! :) Kram Elin

2008-03-23 @ 17:56:30
Postat av: Christine

Hej ,vad roligt med nya bloggvänner. Det måste vara Maria (Hoppetossa) som är din scrapvän här i Floda antar jag? Vi bor inte så långt ifrån varandra men inte hunnit träffas ännu.
Det kanske blir först på mässan.
Ha en trevlig kväll

2008-03-26 @ 19:13:47
URL: http://christinereinhold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback