Jag har kommit på en sak!

I denna bloggen skriver jag aldrig någonting roligt. Klart att ingen orkar läsa allt tråkigt jag skriver så nu tänker jag skriva ett inlägg som bara är positiva saker.  För det finns faktiskt positiva saker i mitt liv fast det är så lätt att glömma bort dem i allt det tråkiga.

Att den 24 oktober bli farmor till sitt fjärde barnbarn hur kul är inte det då? Nu har jag fyra flickor som barnbarn. Underbart kan jag säga och hon är så himla söt och heter Kerstin.

Jag kan också säga att hennes föräldrar är värda guld. När Kerstin bara var några dagar gammal åker pappa till Irland för att jobba. Kvar hemma är Mamma med sina två flickor. Pappan var hemma över en vecka mer än vad han skulle för att Kerstin skulle hinna komma och för att Vilma skulle ha full uppmärksamhet. Det var lite tufft för en kille med nystartad firma.

Extra glad är jag över att mamman tar båda sina flickor med sig och besöker min mamma på sjukhuset och det trotts att hon hade mycket ont om tid.

Extra extra glad är jag för att denna lilla familj nu är samlade. Mamma och två små flickor flög till Irland i fredags morse. Nu skall de bo där ett år är det sagt. (jag skulle ju inte skriva någonting negativt så ni får tänka själva över om jag saknar dem eller inte :) )

Roligt är det också att idag ha besökt Johan och hans flickor som numera bor i Anders hus och skall göra det medans de är på Irland. Han var så glad och possitiv och jag önskar av hela mitt hjärta att det får bli så. Flickorna var också glada för de har här var sitt rum.

Roligt är ju också när dessa flickor blir så glada när man kommer. Och att höra sitt äldsta barnbarn läsa läxläsningen för mig var också underbart.

Nästa roliga sak är att när vi bestämde oss för projekt städning här hemma (det var nödvändigt efter så lång till i husvagnen) övertalade jag maken min att vi skulle tapetsera om i sovrummet och det är nu gjort. Häftigt värre blev det. Nu skall vi bara göra finliret.

Roligt var också att jag lyckades övertala maken till att även tapetsera om vårt kontor/scraprum. Det fanns flera anledningar till att det behövdes fast det bara var fyra år sedan vi gjorde det. Jag skall förklara den snällaste varianten och det är att vi hade valt en ganska mörkt blå tapet och det är inte så bra när man scrappar. Nu har vi en väldigt ljus tapet. Sovrummet kostade en del men kontoret/scraprummet köpte vi på rea så det kostade bara några hundralappar.

Jag har nu haft kontoret/scraprummet i vardagsrummet några dagar och det är helt toppen. Jag kan se på TV, scrappa och umgås med maken samtidigt. Igentligen skulle man alltid ha det så men det är inte en bra lösning då vardagsrummet ser lite konstigt ut.

Kul är också att jag nu håller på att sätta tillbaka alla saker på kontor/scraprum och det innebär att vi kan få städat klart övriga hemmet och att jag förmodligen blir av med min allergi i näsan.

Positivt är också att vi skall tillbringa julen på Irland med yngste sonen och hans familj. Även äldste sonen med flickorna skall med. Jag hoppas innerligt att ingenting kommer imellan utan att vi kommer iväg.

Jag är också så superglad över att min bror för en gång skull är hemma när det verkligen behövs och det är han för en gångs skull. /Nu har jag verkligen ansträngt mig för att vara positiv eller hur?

Tänk att det är så svårt att se det positiva när livet är svart. Men det är så svårt när man älskar sina annhöriga och de inte mår bra men jag skall försöka skärpa mig lite. Ni får gärna påminna mig om detta om jag ramlar tillbaka igen.

Tack snälla för att ni orkar läsa här och jag lovar att det snart kommer bilder på kort och sådant.
Kram till er alla.


Kommentarer
Postat av: Zara

Åhh vad kul att du ska bli farmor igen, blir så glad för din skull!

Kram

Postat av: Lisbet

Hej hallo!



Tisdag kändes som en bra dag för en blogrunda. Hoppas allt är gott med dig och att du börjar ladda för första advent.



Oj vad mycket som händer runt omkring dig. LÄnge sedan jag såg dig. Irland är bara så vackert - du måste åka dit.



Jag har gjort en kalender till ett projekt, med det menar jag att jag tillverkat en liten svensk med en bild för varje månad och med röda söndagar. Den är enkel men funktionsduglig. Du kan hämta hem den från min och systers blog. Det ligger med ett a4-blad med alla månaderna (bara att skriva ut – klippa och använda) samt en png-fil för varje månad.

Du hittar den på;

www.articsisters.blogspot.com



Skriv gärna en kommentar så blir vi glada.

2008-11-18 @ 15:35:50
URL: http://articsisters.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback