Gulgarien

Ja, nu har vi gjort det. En semestervecka i Bulgarien är slutförd. Underbart härligt har vi haft det. Vi har för första gången verkligen slappnat av och bara vilat. Varför vi gjort så vet jag inte. Antingen börjar vi bli gammla eller också var det bara så på detta ställe. Där vi var, i Sanny Beatch, var det bara turister. Det gjorde att det var inte så mycket att se på. I och för sig tråkigt att inte se mer av det verkliga Bulgarien men jag tror inte att det var meningen denna gången. Denna resa handlade om att vi skulle ta det lungt och bara vila och det har vi gjort. Solat och badat har vi gjort och sovit. Hotellet var bra och lungt. Vi har inte varit ute och shoppat ätit hela kvällarna utan till och med varit hemma någon kväll utan att äta. Det var detta vi behövde! Efter ett långt och intensivt 2008 har vi bara vilat. Min blindtarmsoperation med biverkningar har satt några käppar i hjulet men samtidigt har det också läkt väldigt bra. Inte är min bulle borta inte men ack så mycket mindre än den var. Vad mer säga om Bulgarien. Jorå visst var vissa saker billiga men andra var dyrare. Två solstolar och ett parasoll gick på mer än 100 kr/dag!!! Maten var billigare men var fanns kryddorna för att inte säga såserna? Fem personer tog båten till Nesse bar det kostade 85 leva. Hem tog vi taxi och då var kostnaden endast 25 leva. Snacka om skillnad. Varför räknar jag nu på fem personer? Jo, en lustig historia inträffade. När vi satt på Landvetter, innan incheckning, säger vi i kör: Vem är det som går där nere? Folkrace säger jag. Campingen säger gubben. Ja, just det säger jag: De som brukar besöka oss på campingen och han har kört folkrace! Senare träffade vi Martin och Veronica med dottern Catrin inne på Landvetter. Halloj säger jag. Vart skall ni? Han: Bulgarien. Jag var? Sunny beath. Hotell? Mariner: Okej säger jag vi lär ses. :) När vi kommer fram till hotellet och får våra rum så rusar man givetvis runt för att ser hur det ser ut och när vi kom ut på ballkongen ser vi vem som är våra grannar. Just det! Visst är det familjen från campingen. Under veckan har vi sammanstålat flera gången och badat tillsammans åkt på utflytkt ihop och sista dagen även delat lägenhet med dem. Detta eftersom vi åkte hem på kvällen och hotellrummen lämnades kl. 12,00. Det var trevligt och lagom umgänge som bara var positivt. Shoppat har vi gjort men för första gången i mitt liv var det jobbigt. Jag sköt det på framtiden för jag hade ingen lust men vi fick till slut ändå handlat det vi skulle ha och även några julklappar. Är det någon som kan förstå hur underbart det är att efter en vecka komma hem och träffa vår underbart älskade hund? Usch vad vi har längtat efter honom, Mikael mest men även jag. Helt uderbart att träffa honom igen. Sammanfattningsvis kan jag säga att resan var underbar och det var helt rätt att vi gjorde den. Jag mår bättre både psykiskt och fysikt och även tillsammans har vi mått bra. Det var det vi behövde efter ett fruktansvärt jobbigt år tillsammans. Det är bara en sak som retar mig. Vår kamera gick isönder ett par veckor innan vi åkte och det är inte speciellt kul att fota med engångskamera! Jag har ingen aning om vad jag skall scrappa för kort från Bulgarien! Nu har vi papper på att vi skall hämpta ut en ny kamera och det är i och för sig kul för då har vi en ny kamera till vårt fjärde barnbarn. En liten fråga? Vad tror ni om att fira jul på Irland med de närmaste? Yngste sonen men familj kommer ju att vara Irländare till jul, Tack snälla för kommentarer. Jag älskar dem, :)

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Låter som om ni haft det helt fantastiskt...å precis som du säger....det var nog detta ni behövde, efter ert turbulenta år. Gött att ni fått ladda era batterier.

Å tänk va världen är liten , alltid hittar man några bekantingar vart man än styr kosan.

Låter som jul på Irland är 100%-ig kanon idé....vadan detta...å vem är den älsta nu igen...å när kommer nya bebisen...känns som vi måste ses å gå igenom allt som hänt. När rullar vagnen in?

Har du anmält dig till maran den 1-11 på Stämpelboden...

bla bla bla...

Kraaaaam

Postat av: Anonym

GULgarien ?????

skrattar

Din rubrik på inlägget....

2008-09-11 @ 11:18:06
Postat av: Anonym

Ha ha vilken rubrik jag lyckades få till. Den får vara kvar för att den var så kul.

Bammie

2008-09-11 @ 16:17:15
Postat av: Anette.

Vad härligt du verkar ha haft det efter allt det jobbiga.Jul på Irland blir nog underbart.

Trevlig helg.

2008-09-12 @ 10:48:47
Postat av: Monica P.

AVUNDSJUK.....blir jag. Låter härligt med semester. Kul att ni hade det gott och fick vila upp er o bara njuta. Det är ni värda.

Kram

2008-09-17 @ 12:50:25
Postat av: Annica

Hej och välkomna hem igen...

2008-09-17 @ 17:39:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Annica

Hej och välkomna hem igen...

2008-09-17 @ 17:39:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Ejris

jisses vad du vart med om slarvat att glo in tror jagrodnar blindtarm..men resan kan ju inte vart så dumt=)

KRAM

2008-09-22 @ 15:05:45
URL: http://ejris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback